A loss but still a win - Reisverslag uit Miami Springs, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu A loss but still a win - Reisverslag uit Miami Springs, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

A loss but still a win

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

24 Juni 2015 | Verenigde Staten, Miami Springs

Allereerst bedankt voor de reacties! Vinden we leuk om te lezen. :-)

We begonnen de dag met vroeg opstaan. Gelukkig hebben we prima geslapen onze eerste nacht en zijn we meteen van onze jetlag af. Fijn! Na een Pop Tart naar binnen gewerkt te hebben vertrokken we naar de Everglades om een tram tour te doen. We waren van plan de tour van 9:00 te doen, maar die hebben we niet gered. TomTom zei dat we er 33 minuten over zouden doen, dus we waren om 8 uur vertrokken en zelfs daarmee redden we het niet. Het verkeer in Miami is verschrikkelijk.

Eenmaal aangekomen in de Everglades hebben we tickets gekocht voor de tour van 11:00 en liepen we vast een beetje rond in het park. We liepen een korte trail, maar het was buiten te heet om vol te houden. Binnen in het visitor center nog maar snel een ijsje gekocht en toen was het tijd voor de tour.

Onze guide Tami (uit Miami, makkelijk ezelsbruggetje) was zo'n typische fanatieke Amerikaan. Ze had veel plezier in haar werk en kon ons van alles vertellen over de Everglades. Ze wist alles. Onderweg kwamen we langs allemaal bomen en gras (gaap), totdat de tram ineens stopte en we eruit moesten. Alligators van dichtbij bekijken, leuk! We liepen achter Tami aan over een smalle rivierbank waar we een aantal alligators konden zien zwemmen. Ze lokte ze nog omhoog en de vrouwen waren allemaal als de dood dat ze eruit zouden komen. Waaronder ikzelf. Ze had ons net verteld over de death roll en een incident met een klein jongetje een paar jaar geleden. Verder kwamen we veel reigers en schildpadden tegen en.. weer bomen.

Na de tour kropen we met veel plezier in onze auto met airco, zo is een rit van driekwartier best vol te houden. We kwamen een Dunkin Donuts tegen waar we allebei een veel te lekkere donut naar binnen hebben geschoven. Lekkah.

We sloten de dag af met een uitgebreid diner bij Taco Bell (what else?) en natuurlijk de baseballgame waar we zo naar uit hebben gekeken! De St. Louis Cardinals speelden tegen de Miami Marlins, nummer zeven en acht in het nationale klassement. Zoals altijd erg gezellig, een hele happening. Het was erg groots, de hele wijk was afgezet door politie. Helaas hebben de Marlins verloren, maar desondanks hebben we een fijne avond gehad.

Nu tijd voor bed en morgenochtend richting de Keys. Hebben we ook wel zin in!

Tot snel weer!
Paul en Sophie

• 24 Juni 2015 - 07:57

Inge:

Heerlijk om mijn dag te beginnen met een vers verslag uit FL!
    Leuke dag geweest gisteren, zo te lezen!
    Dat verkeer, tja. Niet voor 9 am vertrekken, remember?

Ik was graag mee gegaan naar de game om van het sfeertje te genieten!
    Op internet zag ik
    dat er leuke acties te zien waren! Prachtige homerun van Stanton!

Veel plezier weer, voorzichtig in het verkeer en geniet ervan!
    Inge xx