Marine Life at Night - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Marine Life at Night - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Marine Life at Night

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

27 Juni 2015 | Verenigde Staten, Key West

We begonnen de dag bij de Dunkin Donuts met uiteraard een donut. We doen wel ons best om zo veel mogelijk in te leven in the American lifestyle, op deze manier lukt dat wel!

Na nog wat boodschappen, waarbij we de versafdeling iedere keer overslaan, hebben we wat pizzabroodjes opgewarmd in de hotelkamer. Smullen!

We reden nog een rondje over het eiland. Duval Street, de hoofdstraat van Key West is heel levendig dag en nacht en altijd een feest om doorheen te rijden. Ook hadden we op een bord gezien dat ze hier paddleboarden aanbieden in het donker, met lichtjes onder je board. We hebben dus meteen maar gereserveerd.

Na een diner bij de plaatselijke Pizza Hut was het dan zover, paddleboarden! Het is een groot surfboard, waar je op staat en dan beweeg je jezelf voort door middel van een lange peddel. We kwamen aan bij de plek waar het zou zijn en de groep bestond uit voornamelijk kajaks, er waren maar twee anderen die ook gingen paddleboarden zoals wij. Nadat we het water opgeduwd waren konden we meteen al vissen en koraal zien. Daarna hebben we ook nog veel andere dingen gezien, zoals krabben, kreeften, sponzen, zeekomkommers (die spuiten water uit als je ze oppakt!), omgekeerde kwallen, degenkrabben, naaldvissen en zeesterren. Sophie zag ook nog een haai, wat best onrealistisch was. We wisten niet dat hier haaien zaten. Het was best zwaar om anderhalf uur staand te peddelen, maar het was het meer dan waard! Morgen vast spierpijn, maar dat zien we dan wel weer.

Welterusten, tot morgen!
Paul en Sophie

• 27 Juni 2015 - 09:38

Angela:

Jeetje, wat een sportieve acties allemaal! Ik ben alvast zakjes sla aan het inslaan, want dat is wel nodig als jullie terug komen hahaha. En vitaminepillen. Veel plezier nog!

• 27 Juni 2015 - 16:20

Inge:

Wat grappig, die paddleboards met verlichting. Was je niet bang met al die enge exotische waterbeesten, Sophie?
    En wel gezonde dingen eten ook, he? Haal lekker fruit voor onderweg, eten en drinken tegelijk! Keuze genoeg in the Sunshine State!
    Ben weer benieuwd naar de volgende avonturen. Geniet ervan, jongens!
    Inge xx