NASA en Naar Huis - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu NASA en Naar Huis - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

NASA en Naar Huis

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

07 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Maandag vertrokken we uit Orlando richting Cape Canaveral. Hier ligt het Kennedy Space Center, een hoogtepunt waar we allebei erg naar uitkeken, waar onder andere NASA en Spacex zich bevinden. Helaas was er geen lancering gepland voor vandaag, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben het één en ander geleerd over de geschiedenis van de ruimtevaart en in een simulator gezeten (niet zo'n echte die ronddraait hoor). Er was een film over de spaceshuttle, heel cool, en toen die afgelopen was ging het doek omhoog en daarachter hing hij dan! Zo konden we er omheen lopen en het gevaarte van binnen en buiten bekijken. Heel indrukwekkend.

Aangezien het complex zo enorm is kun je ook met de bus naar een ander gebouw waar alles over de Apollo missies te vinden is. Terwijl je die kant op gaat kom je langs de launchpads en we zagen ook het enorme gebouw waar de raketten in elkaar gezet worden (zie foto). Eenmaal aangekomen in het Apollo gebouw konden we een raket van dichtbij bekijken (duurt dus best lang om er helemaal omheen te lopen) en we hebben twee maanstenen gezien.

Toen zat de dag er alweer op dus gingen we richting ons hotel in Cocoa Beach. De weg ernaartoe was ook heel mooi met allemaal bruggen over het water zodat je een uitzicht over Cape Canaveral kreeg. Als laatste avondmaal hebben we Sophie d'r lievelingseten genomen: Taco Bell!

Dinsdag was het einde helaas daar. Vroeg op om nog even de laatste spulletjes in te pakken en weer terug naar Miami, het begin/eindpunt van de reis. Dat viel nog niet mee want het begon echt ontzettend hard te regenen en te onweren. Dat klinkt misschien niet zo hevig, maar we konden niet verder kijken dan twee meter voor de auto en de ruitenwissers kun je net zo goed uit laten. Best eng, maar we zijn heelhuids aangekomen bij Alamo, waar we de auto achterlieten en het treintje richting het vliegveld namen. Ondanks dat we allebei pas over 3 uur moesten vliegen scheidden onze wegen al op dat moment, we moesten allebei aan het andere eind van het vliegveld zijn... Bummer!

Inmiddels zit Paul weer thuis en Sophie gezellig bij de Creels.
Bedankt allemaal voor het meelezen en tot snel!
Sophie en Paul

• 09 Juli 2015 - 17:57

Inge:

Dank je wel voor weer een leuk verslag, het was erg leuk om al jullie belevenissen mee te kunnen maken via dit blog.
    Best lastig dat jullie wegen zich scheidden op Miami Airport, maar over een week zitten jullie weer samen hier op het Krachtveld. Ondertussen heeft Paul zijn vakantiewas alweer gedaan, terwijl Sophie zich nu nog lekker laat verwennen door Memaw and Papaw.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben!
    Inge xx