Watervallen, vissen en hotdogs - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Watervallen, vissen en hotdogs - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Watervallen, vissen en hotdogs

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

21 Juni 2017 | Verenigde Staten, Portland

Howdy, y'all!

Vannacht hebben we allebei slecht geslapen. Door allergie, toeterende treinen en kraaien hebben we niet veel uurtjes kunnen maken. We waren dus om half 6 wel klaar en zijn er maar uitgegaan. We kwamen op het idee om toch nog maar naar Multnomah Falls te gaan, waar het gister zo druk was en het ons niet de moeite waard leek. Dat loonde! We waren bijna de enige en hebben nog wat mooie plaatjes kunnen schieten. Het was er prachtig.

Na ons bijna-nachtelijke avontuur (zo leek het) zijn we teruggegaan naar de camping om even te douchen en de dag echt te beginnen. Ik heb nog een uurtje geslapen en om 10 uur zijn we weer op pad gegaan, dit keer in oostelijke richting.

We reden naar een plaatsje genaamd The Dalles voor een restaurant: Taco Time. Hier is in 1984 een bioterrorist attack geweest, het is de grootste in Amerika ooit geweest. Er woonde een cult die dit restaurant in het bezit had en ze hadden gif in de salsa gedaan. We hebben de salsa bar dus maar overgeslagen, maar de quasadilla ging er wel in! Onderweg terug naar Cascade Locks kwamen we nog door Hood River, een ander plaatsje, waar we nog even een stop maakten bij de Dairy Queen voor een ijsje. Lekkah!

Terug in Cascade Locks besloten we nog een stukje door te rijden op zoek naar een hike om te doen, maar deze kwamen we niet echt tegen (of waren we te kieskeurig?). Anyhow, we kwamen langs een fish hatchery, iets wat we al meerdere keren voorbij hadden zien komen. Onze interesse was gewekt en dus namen we een kijkje. Het was een soort mini-dierentuin waar ze vissen kweken, voornamelijk forel en zalm. Er zaten zo'n 400.000 vissen in een zwembad, echt heel veel. De zalmen sprongen op tegen het watervalletje omdat ze dit gewend zijn in de natuur. Ze hadden ook nog een paar steuren, die zijn echt enorm! Ze dateren nog uit het dinosaurus-tijdperk en er zwom er een van ruim twee meter, Herman, die was al 70 jaar oud. Ik vond het maar smerig, maar wel grappig om te zien.

Terug op de camping hetzelfde riedeltje als gisteren: lekker barbecuën. Ik typ deze weblog alleen nu wel in de auto, het stikt van de muggen. :(

We zijn van plan morgen in zuidelijke richting te vertrekken naar Mount Hood. Dit is de berg die we al eerder hebben gezien vanuit het vliegtuig en af en toe kwam hij voorbij als we aan het rijden waren. We kijken er in ieder geval naar uit!

Groetjes, allemaal!

• 21 Juni 2017 - 08:20

Remco:

Mooie avonturen weer. Vervelend van dat getoeter van de trein de hele nacht door, maar ook zo herkenbaar.
    Fijne dag straks richting Mount Hood, geniet er van.
    Tot het volgende blog.

• 21 Juni 2017 - 19:57

Inge:

Hoi muisjes! Leuk verhaal weer!
    Vandaag Mt Hood! Ik ben benieuwd! Als je sneeuw ziet, stuur wat naar je moeder ajb.
    Veel plezier weer! En houd ons op de hoogte!