A Day At (The) Seaside - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu A Day At (The) Seaside - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

A Day At (The) Seaside

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

28 September 2018 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Hoi! Zijn we weer!

Vanochtend hadden we voor het eerst deze vakantie ontbijt inbegrepen bij het hotel. We hebben ons dus weer volgepropt tot we spijt hadden en zijn daarna vertrokken richting de plaats Seaside. Dit ligt hier een klein uurtje van vandaan en is de plaats waar Paul's favoriete film is opgenomen: The Truman Show. In de film is vaak een soort rond plein te zien met allemaal winkels en dat is waar we heen zijn gegaan. Ook een paar andere plekken die voor zijn gekomen in de film hebben we gezien, toch wel heel bijzonder. Verder was er nergens terug te vinden dat hier een film was opgenomen. Toen we een vrouw spraken erover zei ze dat er wel een poster hing in de lokale supermarkt. Maar dat was het dan ook, gewoon een kleine poster bovenin in de winkel. Wel hebben ze de film een paar weken geleden nog gedraaid in het amphitheatre op het betreffende plein.

In Seaside gingen we nog even naar het strand, want de mevrouw die we spraken zei dat het het mooiste strand is en vast nog beter zou zijn dan de Bahama's. Nou had ze daar volgens ons niet helemaal gelijk in, maar het was wel - net als alle andere stranden hier - prachtig. We hebben er even genoten van het water, de zon (heel eventjes dan) en de wind. We reden nog even langs andere punten uit de film en gingen daarna weer terug naar PCB!

In PCB kochten we nog 2 badhanddoeken (die van ons pasten niet meer in de koffer op de heenweg) en we zijn naar het strand gegaan. Onderweg naar het strand stonden er tientallen militairen langs de weg en even verder ook gewone Amerikanen allemaal met vlaggetjes. Op de radio hoorden we dat er een veteranenparade was, die we uiteindelijk tegenkwamen. Wel cool, maar ook een beetje vreemd. Het waren gewoon mensen in auto's en op motoren die langskwamen en daar werd dan voor gejuicht.

Daarna dus nog een tijdje op het strand doorgebracht tot de lucht overal om ons heen zwart was en waar regen uitviel. Toen we zelf spetters begonnen te voelen hebben we maar snel alles ingepakt en zijn we teruggegaan. Zo'n Floridiaanse regenbui wil je niet op je hoofd krijgen.

Na weer even gedoucht te hebben gingen we eten bij Sonic - America's Drive In. We hebben ons weer heerlijk misselijk gegeten aan bruin eten en daarna een "small" ijsje. Denk hierbij aan een medium drink in Nederland maar dan van ijs. Echt niet ok.

Nou, dat was het weer voor vandaag! Tot morgen!

• 28 September 2018 - 11:14

Inge:

Goedemorgen! Leuk verslag weer van een heerlijke vakantiedag. Tja, al dat bruine eten.... thuis maar weer lekker aan de groene salades, die smaken dan weer dubbel zo lekker. Ik vroeg me af hoe jullie de badlakens dan mee terug nemen in de volle koffer. Maar de stroopwafels zijn er nu uit natuurlijk!
    Fijne dag weer vandaag! Wij werken hier rustig verder in een temperatuurtje van 14 graden.
    Lievs,
    Mom