Duiken, dolfijnen en dutten op het strand - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Duiken, dolfijnen en dutten op het strand - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Duiken, dolfijnen en dutten op het strand

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

29 September 2018 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Hallo!

Vanochtend ging de wekker al om 6 uur, want er moest nog worden ontbeten en daarna ging Paul duiken. Omdat ik niet auto mag rijden in Amerika zette Paul mij af in Pier Park/het strand en reed hij daarna terug naar de duikschool. Beetje omslachtig, maar het is niet anders.

Ik heb drie stormen/enorme regenbuien op m'n hoofd gehad op het strand, wat niet heel prettig was. Verder gewoon in de zon gelegen, gezwommen én weer een school dolfijnen gespot! Het blijft toch echt wel heel bijzonder. Ook verbaas ik me steeds weer over de pelikanen die om je heen vliegen. Het is een mooi gezicht.

Paul had eerst een opfriscursus voor het duiken en ging daarna in een baai duiken. Hij zag een hele grote krab, veel mooie blauwe visjes en heeft een baby zee-egel over zijn hand laten lopen. Hij zei dat het weer wennen was, maar heeft er wel van genoten.

Paul pikte mij weer op bij de surfwinkel en we gingen weer even terug naar het hotel, want we waren allebei wel toe aan een douche na het zwemmen in zee. Daarna gingen we nog even langs wat winkeltjes, maar daar waren we al snel klaar mee. 's Avonds hebben we gegeten bij Chick-Fil-A, want die hebben van die leuke reclames overal langs de weg. Het is een fastfood restaurant met allemaal kip en op alle reclameborden zijn koeien die je aanmoedigen om "mor chikin" te eten. Best lekker, ook, maar nog steeds wel erg bruin. :-)

Nou, dat was hem weer voor vandaag! We maken niet heel veel meer mee nu we stilzitten op één plek, maar het is nog steeds wel genieten hier. Tot morgen!

• 29 September 2018 - 04:01

Angela Van Wijk:

Vakantie is natuurlijk ook lekker stilzitten op één plek en uitrusten van alle indrukken die je hebt opgedaan. En als je daarbij dolfijnen spot (jaloers!) en gaat duiken (groen van jaloezie), dan is dat wel heeeel relaxed. Hier is met het weekend ook de rust weer neergedaald, we genieten ook van het zonnetje en gaan fijn een stukje wandelen dit weekend. Kuzzz Angela en Ruud.

• 29 September 2018 - 07:51

Remco:

Toch een leuke dag weer, een beetje uitrusten is ook niks mis mee hoor. Leuk dat je gedoken hebt Paul. Zal wel erg mooi geweest zijn zo onder water.
    Geniet nog maar even van jullie daagjes, in de warmte.

• 29 September 2018 - 13:01

Inge:

Klinkt helemaal niet verkeerd zo'n stranddagje tussen de pelikanen met uitzicht op dolfijnen. Behalve de hoosbuien dan natuurlijk. Fijn dat Paul even heeft kunnen duiken nog.
    Geniet van jullie laatste dagje in het beloofde land en alvast een heel voorspoedige terugreis gewenst!
    Je t'embrasse.