White water rafting - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu White water rafting - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

White water rafting

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

07 Juli 2017 | Verenigde Staten, Cascade Locks

Hallo, hallo!

Onze laatste echte kampeerdag is aangebroken vanochtend. We verlieten de best wel mindere camping in Castle Rock na een telefoontje naar Wet Planet - een bedrijfje wat zich specialiseert in raften. Die kant gingen we dus op!

We gingen richting Oregon en reden via hier weer Washington in. Logica? Nah. Zo was gewoon het snelst, of zo. We staken de Columbia River dus twee keer over om bij de raftplek aan te komen.

Toen we hier aankwamen was het 105 (!) graden Fahrenheit. Omgerekend = 40,5 graden Celsius. Ik bedoel maar. We moesten nog een waiver tekenen dat als er iets gebeurt dat we ze niet kunnen aanklagen. Daarna moesten we onze gear aantrekken, waaronder een wetsuit, een jas, schoenen en een helm. En bij onze gear hoorde uiteraard ook een peddel. Met deze uitrusting gingen we met een schoolbus naar de rivier. Die was wild! We kregen nog instructies en al snel vertrok onze boot (met ons erin, natuurlijk) de rivier in. Het eerste stuk was echt al super wild en een beetje eng, maar het was echt super leuk. Er was geen tijd om bang te zijn en het was alleen maar cool. Letterlijk cool, want het water is gewoon gesmolten sneeuw, natuurlijk. De omgeving van de rivier waren blijkbaar wederom lavatunnels en de omgeving was prachtig. De rivier ook trouwens, maar hij was (zoals ik dus al zei) best wel wild. Om te peddelen zit je op de zijkant van de raft en soms moesten we in de raft springen omdat we er anders uit gelanceerd zouden worden. Paul zat voorin de boot en werd dus lekker nat, ik zat veilig achterin. Hehe. Ergens onderweg moesten we er nog uit omdat de waterval daar te steil was (na een verandering in de rivier in 2010), dus we moesten eruit en langs de kant lopen, terwijl onze guide de raft over de waterval liet gaan met een touwtje. Een stukje verder stopten we weer en kon je van een brug af springen. Paul heeft het nog gedaan ook! Mij niet gezien, in die natuurlijke pools van laatst kon ik al amper ademen. Vielie pliezier! Het was volgens hem erg koud, maar wel vet. :-)

Al met al was het een superleuke ervaring om eens te raften. In het begin waren we een klein beetje bang, maar dat sloeg al heel snel om in plezier. Onze guide vertelde ons ook nog leuke weetjes over de rivier en hoe grotten (waar we ook in gingen) en andere dingen rondom de rivier gevormd waren. Het was trouwens ook een hele afgelegen rivier, wat de ervaring bijzonderder en mooier maakte. Weer een prachtige dag uit onze reis.

Na het raften keken we nog even naar de foto's die gemaakt waren en hebben we eentje gekocht. Kunnen we ook meteen bewijzen dat we het echt gedaan hebben!

We vertrokken hierna naar onze eerste campground van de vakantie, in Cascade Locks. Hier hadden ze nog een plekje voor ons! Het is een best wel fijne campground. We hebben onze buren alvast onze spullen beloofd, dus die komen goed terecht.

Het was een prachtige vakantie en met de tent viel ons ook reuze mee. Ben benieuwd wanneer we de volgende keer gaan - en waarheen precies. See y'all later, folks!

• 07 Juli 2017 - 06:12

Mounya :

Neeeeee dan is de vakantie echt bijna afgelopen.
    Super dat jullie dit hebben gedaan en dapper van peul om de duik te nemen, de foto is echt tof.

Maar wat is het dan een wereld van verschil met temperaturen over een niet al te grote afstand.

• 07 Juli 2017 - 06:12

Mounya :

Neeeeee dan is de vakantie echt bijna afgelopen.

• 07 Juli 2017 - 07:05

Inge:

Noooohhh wat een gaaf avontuur weer! Super leuke foto! Plezier straalt van jullie snuitjes.
    Stoer dat jullie alle dagen hebben gekampeerd, dat had ik niet gedacht. Fijn dat de kampeeruitrusting niet weggegooid hoeft te worden maar weggegeven kan worden.
    Potverdorie dan zit het er toch echt bijna op.... jammer hoor. Uit de blogs maak ik op dat jullie een topvakantie hebben gehad en daar ben ik blij om. Ga maar gauw sparen voor de volgende VS vakantie!
    Nu eerst nog even een nachtje in een kingsize bed in Portland, ook wel weer lekker!
    Enjoy!

• 07 Juli 2017 - 07:44

Angela:

Wat een avontuur weer zeg! En die Paul wordt een steeds grotere daredevil. Het zal voor mij ook lastig worden om te wennen: s'morgens vroeg geen verhaaltjes meer bij het ontbijt. Het was voor jullie in ieder geval geweldig en ik moet eerlijk bekennen: ik kijk ook wel weer uit naar jullie thuiskomst