Stranden, schildpadden, Starbucks en sunscream - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Stranden, schildpadden, Starbucks en sunscream - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Stranden, schildpadden, Starbucks en sunscream

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

12 Oktober 2021 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal en welkom bij de enige blog deze vakantie! We genieten optimaal maar wilden jullie even kort updaten en deze blog bijhouden.

1 oktober zijn wij natuurlijk getrouwd! Het was een prachtige dag met nog mooiere mensen om ons heen en we hebben er ontzettend van genoten. Na twee daagjes rustig aan thuis zijn we die maandag erop naar Curaçao gevlogen. Met mondkapje op, dat wel, maar na 10 hele lange uren waren we er gelukkig.

Het hotel is prachtig, we zitten in het Renaissance-hotel in Willemstad, direct aan zee. We vullen onze dagen met zon, zee, strand en eten en drinken. We doen lekker rustig aan na een hectische en hele leuke bruiloft.

Vandaag zijn we op pad geweest dus hebben we eindelijk iets om over te schrijven. We schoven al vroeg ons enorm decadente ontbijt naar binnen en dropen daarna af naar de Starbucks voor een pumpkin spice frappuccino (het is tenslotte herfst) en haalden onze huurauto op. Vanuit daar gingen we eerst naar de supermarkt in Willemstad genaamd Van den Tweel, dat is gewoon een Albert Heijn in disguise. Heel bijzonder om in zo'n heet oord aan de andere kant van de wereld AH doperwtjes en tompoucen tegen te komen. Er stond zelfs een kraam met Hollandse Nieuwe voor de winkel. We kochten krentenbollen voor onderweg en vertrokken in noordwestelijke richting naar Sheta Boka, een nationaal park hier op Curaçao. Heel eerlijk gezegd niet het meest bijzondere NP wat ik ooit heb gezien (gewoon kustlijn), maar wel leuk om eens wat van het (ei)land te zien. Het was uiteraard ontzettend warm en na een onvoorziene hike kwamen we oververhit aan bij het uitzichtpunt. Ook nog even een andere boka (inham van het eiland) bekeken, maar toen vonden we het wel weer mooi geweest.

Na redelijk afgekoeld te zijn in de welkome A/C in de auto kwamen we aan bij Playa Grandi, een strand waar ze vissen schoonmaken en daarom veel schildpadden zwemmen. Iedereen was lekker aan het snorkelen, maar omdat wij nog meer stops hadden vandaag besloten we ze te bekijken vanaf een steigertje. Heel indrukwekkend om zulke grote beesten in zulk helderblauw water te zien zwemmen. Het deed mij denken aan Finding Nemo, ook met alle duizenden bijzondere visjes er omheen.

We vervolgden onze weg naar Grote Knip, een baaitje aan de westkant van het eiland met weer een prachtig strand met azuurblauw water die rechtstreeks van een ansichtkaart lijkt te zijn gekopieerd. We hebben er lekker gezwommen en ons vermaakt door mensen die van de kliffen met cactussen afsprongen het water in.

Na anderhalf uur dobberen vertrokken we naar Playa Porto Marie, nog een ansichtkaart-waardig strand, dit keer met varkens. We hebben er helaas maar twee gespot en die waren niet op het strand maar in een modderpoel erachter. De varkens die op het strand lagen waren helaas van menselijke aard. Omdat we al gezwommen hadden zijn we hier niet gebleven.

Onze weg ging weer richting Willemstad, maar onderweg moesten we nog even stoppen bij een zoutmeer - daar woont namelijk een kolonie flamingo's die we wel even wilden spotten. Daarna reden we langs de wijk Julianadorp. Daar hadden we graag een foto willen maken bij een bord, maar die waren er helaas niet. Wel gek om Julianadorp hier op de wegwijsbordjes te zien staan in 35°.

Na onze auto te hebben ingeleverd gingen we nog even dippen in het zwembad van het hotel. Daar waren ze bezig met het klaarzetten voor een bruiloft op het strand naast het zwembad. Nog even gegeten bij de poolbar en toen mochten we het hele spektakel aanschouwen. Het was een Amerikaans stel met familie dus allemaal volgens het boekje, in volledig matchende pakken (ook in deze 35°). Heel mooi en bijzonder om te zien, maar ook blij met hoe wij het hebben aangepakt.

Voor iedereen die erbij was: Nogmaals dank voor alles. We vonden het bijzonder om een dag te hebben die om ons draaide, dat iedereen er zo mooi uitzag en natuurlijk de gezelligheid gedurende de dag. Thank you! :-)

Groetjes van ons!!!

PS: vanuit het zwembad hebben we ook nog een groep dolfijnen kunnen zien zwemmen! Was ik even vergeten snorry

• 12 Oktober 2021 - 06:29

Angela:

Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten! Curacao is een heel leuk eiland weet ik uit ervaring, echt een tropisch uitrustparadijs. Wij hebben net als jullie ook een ontzettend leuke dag gehad bij jullie bruiloft, we konden zien dat jullie “the time of your life” hadden. We kijken uit naar de foto's, ook van deze vakantie natuurlijk. Geniet nog even!

• 12 Oktober 2021 - 08:31

Inge:

Zo te lezen een paradijselijk oord, echt perfect voor een huwelijksreis! Nu heerlijk genieten en ook uitrusten van alle hectiek rond de bruiloft. Het was een geweldig leuke dag, waar wij ook nog lang met trots en plezier aan terug zullen denken. Zo grappig dat ze op dat verre eiland ook een Julianadorp hebben! Geniet nog optimaal van jullie vakantie; hier regent het pijpenstelen en snort de kachel.

• 12 Oktober 2021 - 11:14

Rick:

Lekker aan het genieten, zoals het hoort op jullie huwelijksreis. Hopelijk hindert de hitte het plezier niet, maar lekker dobberen in het water gaat jullie beide wel goed af gelukkig.
    Veel plezier samen, voor nu en altijd

• 12 Oktober 2021 - 16:38

John En Nanny:

Fijn dat jullie zo genieten. Ziet er allemaal geweldig uit. Mooie blauwe stranden en twee stralende gezichten. Geniet nog saampjes van elkaar en de rust. Dikke kus John en Nanny

• 12 Oktober 2021 - 19:14

Marijke:

Wat een mooie plaatjes van jullie paradijselijke eiland. Geniet maar lekker van het prachtige weer en de mooie stranden, voordat je weer in dat koude kikkerlandje aankomt. Jullie hebben een prachtige huwelijksreis na een hele mooie bruiloft. Een herinnering voor eeuwig!
    Wij hebben ook een hele mooie dag gehad in het dorpje Huisduinen.
    Dank daarvoor. Groetjes van ons en een goede thuisreis.
    Aad en Marijke

• 12 Oktober 2021 - 22:10

Ireen:

Wat klinkt en ziet dit eruit als een heerlijke vakantie. Geniet er maar lekker van! Veel liefs