Mexico 2022: voor de bucketlists - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Mexico 2022: voor de bucketlists - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Mexico 2022: voor de bucketlists

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

15 Juni 2022 | Mexico, Isla Mujeres

Hoi allemaal! Welkom bij de blog van de vakantie in Mexico!

Donderdag 9 juni vertrokken we rond 3 uur 's nachts al uit Julianadorp om onze wachtdag te beginnen. De rijen op Schiphol waren inderdaad erg lang, maar we kwamen mooi op tijd door security. We hebben geen tijd gehad voor winkeltjes, maar dat was eigenlijk wel prima zo. We vlogen via Cuba, waar het vliegtuig een tussenlanding maakte. We moesten er wel uit door security, helaas zonder nieuwe stempel in onze paspoorten. Van wat we ervan gezien hebben is het geen land wat hoog op ons verlanglijstje staat. Is dat netjes genoeg gezegd?

Door die tussenlanding voelde het wel meteen als een hele lange reis. Voor ons gevoel hebben we er een paar dagen over gedaan, maar we waren er dan eindelijk! Mexico!

We zitten in een prachtig hotel met alles erop en eraan. Het resort zijn we eigenlijk niet af geweest (tot vandaag dan) en daar zijn we wel content mee. Eten, drinken, zwemmen, boekje lezen.. Veel meer dan dat doen we niet.

Paul had voor gisteren een whale shark tour geboekt. Het is een item wat op zijn bucketlist staat, dus we waren al vroeg aangeschoven bij het ontbijt. Om 8:20 zou hij opgehaald worden..... Toen er om 9 uur niemand was kwam er een meneer van het hotel naar ons toe om te kijken wat er aan de hand was. Niet alleen had hij nog nooit gehoord van de man waarbij het geboekt was (nota bene een collega van hem), hij zei dat er een aantal whale shark tours geannuleerd zijn. Dat hebben we maar beschouwd als een annulering. Heel erg jammer. Hij heeft zich nog op de lijst laten staan voor als er later in de week tours doorgaan, maar dat lijkt niet het geval. Helaas pindakaas. Wellicht een volgende keer.

De andere excursie die we wilden doen was het bezoek aan Chichen Itza. Geboekt bij de meneer die Paul had opgevangen bij zijn annulering, waardoor we ook korting kregen. Nice! We werden vanochtend om 6 uur al opgehaald in een minivan samen met andere mensen uit ons hotel, waar we begonnen aan een reis van 3 uur naar Chichen Itza, een Mayaanse stad.

Het is prachtig om gezien te hebben. Het meest indrukwekkende vonden we allebei El Castillo, een pyramide die tegelijkertijd een kalender is. Eens per jaar lijkt het alsof er een slang naar beneden komt en als je klapt als je ervoor staat klinkt het alsof er een vogel in zit. Heel bijzonder. Wij kenden het van de serie Ancient Aliens, waar dit gebouw vaak in voorkomt, dus ook daarom erg bijzonder om te zien.

Ik zal de beschrijving trouwens kort houden over hoe ongelofelijk warm het was. Het was niet leuk en nam wel weg van de mysterie en de belangstelling die we voor de plek hebben.

Na Chichen Itza vertrokken we met ons clubje naar punt 2 op de agenda: Cenote Maya. We kregen eerst traditioneel Mexicaans eten, tot onze teleurstelling geen taco's of burrito's, maar rijst met bonen en kip. De groene saus mochten we van de tour guide niet nemen, dus daar hebben we netjes naar geluisterd.

Ik wist niet wat een cenote was, dus ik zal het even kort beschrijven: een sinkhole, dus grot waarin je kan zwemmen, zoals in tekenfilms of Suske en Wiske. Zie ook de foto, of Google.

Na het eten gingen we in onze zwemkleding naar een soort station, waar het gat in de grond naar de cenote was. Er waren mensen aan het abseilen, dus we gingen in de rij. Het gat in de grond kon je pas zien als je erboven hing in je tuigje, dat hadden ze wel slim gedaan. Normaliter heeft Paul hoogtevrees, maar de rollen waren omgekeerd vandaag. We hingen 30 meter boven het water en hoewel het erg cool was, vond ik het ook wel eng. Eenmaal beneden vroeg de meneer die ons touw vast had of we konden zwemmen (beetje apart als je al in het water ligt, maar ok) en toen konden we in de cenote zwemmen. Er waren ook een paar platforms waar je vanaf kon springen het water in en Paul is zelfs een paar keer van de zipline gegaan! Heel dapper. Het was binnen overigens echt prachtig, Paul vond het de mooiste plek waar hij ooit is geweest. Voor mij een mooie nummer 2.

Er werden een hoop foto's gemaakt, maar dit was $50. Helaas toch te krenterig. We zijn later stiekem teruggelopen om zelf een paar foto's te maken, maar geen bewijs van de afdaling dus.

Al met al een hele geslaagde dag waarin we allemaal bijzondere dingen hebben gedaan! Straks sluiten we de dag af met teppanyaki bij de Japanner op het resort, dat belooft ook wat.

Groetjes uit Mexico!!

Paul en Sophie

Als toevoeging een wijze les van een wijze Mexicaan:

Je leven is beter als je dichtbij de dood leeft.

(Dit was overigens ook de uitleg waarom Mexicanen zo pittig eten.)

• 16 Juni 2022 - 06:56

Nanny En John:

Wat een belevenissen weer. Je aan een touw 30 meter naar beneden laten zakken. Oeps erg dapper. Wat heb je alles weer mooi beschreven. Kus John en nanny

• 16 Juni 2022 - 07:50

Inge:

Wat heerlijk: weer een blog! Ontzettend leuke excursie; zo bijzonder die piramide en die cenote! Wat een avontuur!

Fijn dat jullie eens de tijd hebben om lekker uit te rusten ook. Geniet nog maar lekker een paar daagjes in dat paradijs!

Liefs en tot zondag!

Inge

• 16 Juni 2022 - 09:14

Anne:

Wat fijn om te horen dat jullie het zo leuk hebben ❤️
    Het klinkt heerlijk! Geniet lekker

Liefs,
    Anne en Mitchell

• 16 Juni 2022 - 21:05

Angela En Ruud:

Lekker hoor, genieten van de rust in een resort en nog een mooie excursie ook! Cuba mag best op je bucketlist hoor, moet een heel bijzonder land zijn. Geniet nog lekker van de laatste paar dagen! Lieve groet