Lavagrotten met Bobby en Ali - Reisverslag uit Castle Rock, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Lavagrotten met Bobby en Ali - Reisverslag uit Castle Rock, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Lavagrotten met Bobby en Ali

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

06 Juli 2017 | Verenigde Staten, Castle Rock

Hallo voor de tweede keer vandaag!

We hebben -zoals gezegd- de ochtend lekker langzaam gedaan en na een tijdje zijn we naar the game room gegaan op de camping om de blog te schrijven. Daar kwamen we Andrew tegen, waar Paul een tijdje mee gekletst heeft. We hebben nog reisadviezen én e-mailadressen uitgewisseld, dus weer een vriend erbij.

We moesten het gesprek met Andrew nog een beetje afraffelen, want we hadden afgesproken met een vriend van Paul: Bobby. Paul kent hem al een jaar of 10 van internet en omdat hij in de buurt woont hadden we hem gevraagd of hij tijd en zin had om ons te ontmoeten nu we hier toch zijn.

De lavagrotten hier wilden we sowieso nog hiken en omdat Bobby langskwam hadden we voorgesteld om dat samen te doen. We spraken af bij de ingang van Ape Caves en toen we allebei onze korte broek omruilden voor een lange vanwege de grotten kwam hij langsrijden! Samen met zijn vriendin Ali. Het was erg leuk om ze te ontmoeten en samen gingen we de caves in.

De caves waren best wel groot en heel gek. Er lagen rotsen (lava?) waar je overheen moest klimmen en ik liep samen met Ali achter de twee grote vrienden. Leuk om te zien - ze zijn zulke geode vrienden maar ontmoetten elkaar voor het eerst. Ze hadden het erg naar hun zin samen en ik kon mij daarnaast goed vermaken met de vriendin van Bobby. De lava caves waren best wel lang en superdonker! Je moest je eigen zaklamp mee nemen en die had je zeker nodig! Ergens wilden we kijken hoe donker het was en deden we de lampjes uit. Je zag echt niks meer. Heel indrukwekkend, die grotten. Beetje klimmen en klauteren, maar verder waren de muren helemaal glad met wel soms rare golven en openingen.

Na Ape Caves hebben we buiten nog een tijdje staan praten met ze en besloten om naar de campground te gaan met z'n viertjes. Ze waren wel in voor s'mores en burgers! Heerlijk Amerikaans, allemaal. Dat hebben we ook wel een beetje overdreven (we hadden bijvoorbeeld onze Fourth of July shirts aan), maar dat maakt het alleen maar leuk.

Bobby stak de barbecue en het kampvuur tegelijk aan en was chef Barbecue voor de avond. We stopten eerst een paar smores naar binnen en daarna verbrandde Bobby onze burgers. Lekker crunchy.

Het was erg leuk om met onze Amerikaanse vrienden te zitten, kletsen en te lachen. Het zijn leuke mensen en zo heerlijk Amerikaans. Ik hoop dat we ze nog een keertje zien.

Vannacht is alweer onze laatste dag hier bij Mt. St. Helens. Wie weet waar de dag ons morgen brengt...

• 06 Juli 2017 - 07:21

Inge:

Wat een verwennerij om weer een blog te kunnen lezen! Heerlijk!
    En wat een leuke dag hebben jullie weer gehad! Mooi verhaal!
    Ben benieuwd naar de foto's van de barbecue met jullie vrienden. En vooral naar hoe jullie er uit zagen met die redneck shirts, haha! Echt grappig.
    Morgen met gezwinde spoed weg van die crappy camping, met de koude douches! Op naar het volgende avontuur!
    Veel plezier!!!