De Blue Ridge Mountains uit - Reisverslag uit Reston, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu De Blue Ridge Mountains uit - Reisverslag uit Reston, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

De Blue Ridge Mountains uit

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

21 September 2022 | Verenigde Staten, Reston

Good morning campers!!

Wij werden vanochtend heel bijzonder wakker: met eekhoorntjes en konijntjes rond de camper, wel binnen 2 meter! Ik voelde me net een Disney prinses. Vlak voordat we de camping af gingen reden we nog even langs de mini-kinderboerderij die de camping rijk is. De kippen en geiten kwamen gewoon op ons afgerend! Vet gezellig.

We waren al vrij vroeg op, omdat we zoals gewoonlijk veel op de planning hadden vandaag. De eerste bestemming van de dag was Natural Bridge State Park, hier is een heel stuk berg uitgehold door de rivier waardoor een natuurlijke brug is ontstaan. Het deed me een beetje denken aan de Grand Canyon, alleen andersom. Van het naar boven kijken werd je af en toe gewoon duizelig zo groot en hoog was het. Het water stroomde er ook nog steeds, maar dat was inmiddels een zielig riviertje.

Na Natural Bridge gingen we vol gas naar Shenandoah National Park, iets wat voor ons allebei vrij hoog op het lijstje stond voor deze reis. Op zich was de omgeving niet heel nieuw - het zijn immers gewoon nog steeds de Blue Ridge Mountains, maar daar krijgen we gelukkig niet zo snel genoeg van. In de folder over Shenandoah stond nog een "fun" fact: hier woont de dichtstbevolkste berenpopulatie van de USA! Nou, enig. We gingen er bij de eerste picknick area af voor een snelle PB[e-38]J, dat is in zo'n national park altijd zo gezellig. Iets verderop hadden we de makkelijkste en kortste trail uitgekozen, die daarom ook wel een beetje underwhelming was qua moeilijkheid. Het was er wel net zo mooi. We begonnen de trail door het leuke berenfeitje klappend, maar al snel kwamen we hertjes tegen die serieus dichtbij kwamen. Wauw!! Geen beren gelukkig. De 3 bejaarden die de trail ook liepen vonden het niet zo spannend, maar wij vinden alle wildlife leuk.

We hadden na Shenandoah niet zo veel plannen meer, het was ook eigenlijk de bedoeling om daar te slapen maar dat leek ons geen goed idee. Omdat we gelukkig vroeg waren vandaag, zijn we nog een stuk doorgereden richting Washington, waar we nu bijna zijn. We stopten nog bij een Chik-Fil-A in het plaatsje Chantilly (!) omdat ik die patatjes deze vakantie 1x gegeten wilde hebben, maar daar had zich ook net een groep 3 oid verzameld, dus we namen de patatjes to go. De camping waar we staan is in wat lijkt op een soort stadspark. We staan naast het skatepark-gedeelte, daar hebben we nog even staan kijken naar wat voor coole trucjes wij allemaal niet kunnen. Lekkere BBQ en we zijn zo alweer klaar voor bed. We kunnen zo nog wel weken doorgaan :-)

Tot de volgende, groetjes van ons!

• 22 September 2022 - 09:42

Ireen:

Wat een heerlijke reis. Ik geniet van het lezen :)

• 22 September 2022 - 11:51

Remco:

Heerlijk om weer te lezen! Dank jullie. Tot de volgende maar weer;)

• 22 September 2022 - 13:44

Inge:

Wat een leuke belevenissen weer en prachtige foto’s erbij! Toch heerlijk als je je een Disney prinses kunt voelen als je net wakker bent.
    Mooi State Park weer!
    Veel plezier vandaag; ook ik kijk weer uit naar wat jullie morgen weer te vertellen hebben!