Scranton pt. 2 en de Pocono Mountains - Reisverslag uit East Stroudsburg, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Scranton pt. 2 en de Pocono Mountains - Reisverslag uit East Stroudsburg, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Scranton pt. 2 en de Pocono Mountains

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

26 September 2022 | Verenigde Staten, East Stroudsburg

Hallo luitjes!

Ons ontbijt hebben we vanochtend toch maar weer buiten genuttigd, dit keer (vast geen verrassing) pannenkoeken op verzoek van Paul. Aan de overkant stonden mensen die 3 hele leuke hondjes hadden die steeds erg nieuwsgierig waren, zo gezellig. Paul waste nog even de beslagkommen van de afgelopen dagen af terwijl ik de rest van de boel opruimde en inpakte, klaar voor vertrek.

We gingen vandaag terug naar Scranton om de plekken te bezoeken die we hadden opgeschreven. Zo komt in het intro van elke aflevering van The Office een papierfabriek voor met toren "PENN PAPER", waar we langs zijn gelopen. Er was ook een gift shop waar we natuurlijk ook even langs zijn gegaan. Een andere locatie die we wilden zien was Poor Richard's Pub, maar die zat blijkbaar in een soort raar gebouw wat weer naast Alfredo's Pizza stond. We hebben op de parkeerplaats de leftovers van gisteren genuttigd als lunch (antwoord op jullie vraag P[e-38]J!).

Na Scranton reden we richting de Pocono Mountains, wat weer op de weg richting New York is - waar we de bus gaan inleveren. We reden nog langs een uitgekozen trail net in New Jersey, maar dat bleek op een gesloten campground te zijn. We reden over de Delaware Water Gap, waarvan ik nog steeds niet begrijp wat het precies is. Wat ik wel begrepen heb is dat hier wederom heel veel beren zitten. Na de mislukte poging tot een hike zijn we maar richting de camping gegaan. We hebben gebarbecuet en proberen ons door de voorraad heen te worstelen. Ook nog even firewood besteld en voor het eerst deze vakantie een echt werkend vuur gemaakt. Alle verzamelde chimneys (lees: kartonnen dozen die enorme vlammen maken) ook eindelijk op het vuur gegooid en de Kruijff-traditie in stand gehouden. Het bleek dus dat het hout wat we eerder hadden gewoon vochtig was zoals die meneer in Asheville al zei, het lag toch niet aan onze fire making skills. :-) Mijn titel van vuurkoningin blijft.

Zo, nu dan ons laatste nachtje op een KOA en ons een na laatste nachtje in de camper. We staan weer in bear country, maar gelukkig staat er aan de rand van de camping richting het bos een gezelschap in een tent met veel eten. Human shields voor ons.

Groetjes uit de bergen!

• 27 September 2022 - 10:08

Inge:

Goedemorgen campers!
    Top hoor zo’n blazend vuurtje! Mooie herinneringen.
    Ik vind de foto van de camper onder de sterrenhemel werkelijk prachtig!
    Voorzichtig met de beertjes maar; hoewel die twee op de foto er niet angstaanjagend uit zien!
    Tot morgen!

• 27 September 2022 - 11:31

Remco:

Wat een mooie avonturen weer. Zo genieten we iedere dag even met jullie mee!
    Tot morgen:)

• 27 September 2022 - 13:07

Jose & Peter:

Morning!
    Dat gaat snel, alweer de laatste nacht in de camper.
    Echt een prachtige nacht foto van de camper, die kan zo in de folder van de camper verhuurder.
    En fijn dat er genoeg te eten is voor de beren op de camping kunnen jullie rustig gaan slapen.

• 27 September 2022 - 16:17

Marijke:

Jammer, dat jullie reis er alweer bijna op zit. Jullie hebben een hele trip gemaakt en ook veel beleefd. Het was leuk om het allemaal mee te beleven. Goede reis naar huis.