Rednecks in Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Rednecks in Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Rednecks in Washington D.C.

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

22 September 2022 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goedemorgen!!

Vanochtend werden wij wakker op de camping in het park. Het was een rare gewaarwording, er stonden allemaal enorme pickup-trucks met teksten als "We The People", "Honk if you love Jesus", "Freedom ain't free", "United we stand, divided we'll fall" en mijn favoriet: "Restoration movement" (Google dat maar eens) en meerdere enorme, soms confederate, vlaggen aan de achterkant vastgemaakt. Ik durfde er ook niet zo goed een foto van te maken, want ik weet vrij zeker dat ze hun right to bear arms ook serieus nemen. Wat een apart land.

De bestemming van vandaag was Washington D.C., hoewel we allebei niet zo'n behoefte hadden hierheen te gaan ligt het op onze route en slaan we het niet over. We navigeerden naar een parkeergarage die we hadden uitgezocht, maar we zagen eentje die dichterbij de "attracties" was en reden er naar binnen nadat een meneer de camper van binnen geinspecteerd had. Ok. Beneden kwamen we nét onder de hoogte clearance door, maar even verderop schraapten we langs het plafond. Omkeren dus en gauw wegwezen. De meneer van de parkeergarage gaf aan dat we het beste metered parking langs de weg konden proberen, maar daarvan konden we nergens een plekje vinden. Vanuit de auto hadden we gelukkig alles al gezien wat we wilden: het Capitool, het Washington Monument en het Witte Huis. Zo, afgevinkt, klaar.

Paul sjeesde ons weer verder het verkeer in richting de camping die we hadden uitgezocht. Dit keer niet vooraf gereserveerd, want er waren nog zo veel plekken. Onderwerg nog even gestopt bij een Target - ik besef dat ons lijstje "must visit" tijdens een vakantie wel erg lang is. Met random aankopen zoals een nieuwe ijsschep verder vervolgden we onze weg naar de camping net buiten Washington. De afstanden zijn gelukkig niet zo lang meer.

De camping is zo goed als leeg, maar omdat het wat regende en ook waaide vandaag hebben we voor het eerst binnen gezeten. Mijn tweede boek van de vakantie is inmiddels uit en het heeft binnen ook wel iets gezelligs. We hebben wel nog buiten gegeten en ook nog gebasketbalt, maar verder een rustige dag.

Zo, nu sluiten we de dag weer af met de dagelijkse muggenjacht en gaan we weer lekker op tijd slapen. Morgen gaan we richting Philly! Groetjes van ons :)

• 23 September 2022 - 02:27

Paul En Sophie :

Wat een leuke reis en zo leuk geschreven ook! Ik geniet mee :)

• 23 September 2022 - 09:10

Inge :

Mornin’
    Zo dat kunnen jullie weer afvinken: Washington “gezien” en een nieuwe ijsschep!

Leuk verhaal weer! Dank voor t mogen mee genieten! Elke ochtend weer een feestje!

• 23 September 2022 - 13:03

John En Nanny:

Leuk wakker worden met het lezen van jullie avonturen. Veel plezier verder.

• 23 September 2022 - 15:33

Jose &peter:

Good morning,
    Ik heb het even gegoogled die engerds op de camping, aparte mensen, ook wel weer spannend om mee te maken.
    Weer een leuk verhaal, thanks

• 23 September 2022 - 21:22

Marijke:

Gelukkig het berenland weer achter jullie gelaten. Gek gezicht om zo’n beer gewoon de straat te zien oversteken! Hopelijk hebben jullie geen schade aan het dak. Met een busje is een parkeergarage meestal niet aan te raden. Geniet nog lekker op jullie kampeertocht.