Silly Phillies - Reisverslag uit Paulsboro, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Silly Phillies - Reisverslag uit Paulsboro, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Silly Phillies

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

24 September 2022 | Verenigde Staten, Paulsboro

Hallo’tjes!

We hebben het vannacht erg koud gehad, ik heb zelfs met sokken aan geslapen. We waren natuurlijk al zo koud van de game, maar in het busje was het ook niet echt warm. Nog steeds wel blij met onze keuze om geen tent te nemen, want daarin is het natuurlijk nog kouder. Het is echt een tent .

We verwenden onszelf met wafels (what’s new?!) en hebben deze binnen opgegeten. Voor het eerst dat we binnen hebben gezeten met de tafel opgeklapt, maar eigenlijk ook best gezellig zo.

Gezien we vlakbij Philadelphia staan, was ons enige doel behalve de Braves-game het eten van een philly cheesesteak. Al jaren weten we van het bestaan – en welke plek is beter om er eentje te proberen dan in Philly zelf? We togen na een stop bij de mall voor een nieuwe trui af naar downtown, waar onze bestemming Sonny’s was. Volgens Google Maps de beste plek voor een “echte” Philly cheese steak. Philadelphia heeft best een gezellige sfeer met straten waar je ook gewoon in kan lopen zoals in Europa. We parkeerden langs de weg in het laatste vrije vakje en liepen dus naar Sonny’s. Daar sloten we aan in de lange rij, waar we gesandwicht werden tussen andere Braves fans! Zij kwamen uit Myrtle Beach en vonden het heel cool dat we helemaal uit Nederland kwamen voor de Braves. We aten er ons broodje gehakt met kaas, wat maagvullend was, maar verder niet heel bijzonder. Lekker, maar zou het niet per sé nog eens halen. Erg blij dat we dit op de echte plek hebben geprobeerd, weer eentje om af te vinken.

We zagen de andere Braves-fans ook steeds al op hun klokje kijken, wij liepen dus ook na onze laatste hap terug naar de auto. Paul manouvreert de bus tussen het stadsverkeer door zo naar de parkeerplaats van het stadion. Ik vind het knap.

The game was vandaag veel drukker bezocht, het was dan ook een wedstrijd overdag en een zaterdag. Er waren 36.000 mensen vandaag, gister maar 20.000 of zoiets. Ook een stuk meer Braves-fans, dat was wel erg leuk. Ze speelden een betere wedstrijd vandaag en hebben dan ook gewonnen. Er gebeurden nog een paar leuke moves en het sfeertje was natuurlijk ook leuk. Vooral met fans onderling dan, we zaten ook naast een vervelende man die erg onsportief was, maar daar laten we de pret niet door drukken. Hij ging sip naar huis en wij niet.

En nu dan zo weer onderweg naar bed. Morgen gaan we weg uit Philly, richting……. De rest van Pennsylvania.

• 25 September 2022 - 08:33

Marijke:

Ziet er gezellig uit met die (Ajax?) petjes op. Waar ik wel verbaasd over ben, is dat Aad ook op de tribune ziet aan jullie linkerkant achteraan. Hoe kan dat nou??? Hij is wel gek van honkbal, maar dit snap ik toch echt niet! Om met jullie mee te doen eten wij vandaag een bolletje met Philadelphia. Veel plezier weer vandaag.

• 25 September 2022 - 09:01

Inge:

Moge! Mooie spannende wedstrijd! Het was hier 2 uur toen de laatste bal gegooid werd…Jammer dat jullie snoetjes niet in beeld kwamen.
    Was vast genieten met al die spannende momenten! Erg leuk.
    Vandaag verkassen met het busje; veel plezier weer daar in het beloofde land hoor!

• 25 September 2022 - 12:27

Rick:

Gelukkig was de 2e wedstijd beter, en hebben jullie het niet zo koud gehad hoop ik (heeft die nieuwe trui geholpen ?) Veel plezier in Pennsylvania.

• 25 September 2022 - 16:11

Jose & Peter:

Hy campers; Cool zo een honkbalwedstrijd bijwonen en ook nog in de goeie outfit. Goede reis en veel plezier op weg naar de rest van Pennsylvania.