If I can make it here, I can make it anywhere - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu If I can make it here, I can make it anywhere - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

If I can make it here, I can make it anywhere

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

28 September 2022 | Verenigde Staten, New York

Howdy! Of zoals ze in New York zeggen: "Weed?"

We moesten vanochtend de laatste dingen opruimen in de koffers op de camping aan de overkant in New Jersey. We maakten de laatste cereal nog op en verwonderden ons over hoe we de voorraad goed ingeschat hadden. De koffers zitten voor het eerst vol.

De camper inleveren ging heel makkelijk, de meneer die er werkte was een Zwitser en pas sinds kort local. Hij raadde ons aan om in plaats van een Uber richting de stad te nemen te wandelen richting The Path en daar de boot naar de overkant te nemen. Dat was inderdaad wel een goede tip, op de boot naar de overkant zagen we het Vrijheidsbeeld en de skyline van NYC nog beter dan van de camping. We moesten de weg naar de metro nog vinden en voelden ons een beetje als een kindje in de grote stad, maar het lukte allemaal best. We hoopten de koffers in het hotel kwijt te kunnen, maar konden tot onze verbazing nog voor de middag al inchecken - dus heel even de beentjes omhoog voor we de stad verder in gingen.

We namen de metro en huurden elektrische stepjes vlak bij Central Park zodat we meer afstand kunnen afleggen dan met lopen (en het is weer eens iets anders dan een fiets). We hebben het hele rondje door Central Park gestept en stopten onderweg nog bij Papaya King voor een New Yorkse hotdog. Heel apart om zo'n groot en toch wel ėcht park met echte eekhoorns en vogeltjes midden in zo'n stad te hebben. De wolkenkrabbers maken het een soort claustrofobisch, maar zo'n park voelt dan echt als een oase. Central Park is trouwens echt heel groot, dat kan je je niet voorstellen. Met meren en sportvelden en een dierentuin.

Heen hadden we met de metro gedaan, maar terug wilden we wel lopen. We kwamen nog langs coole plekken zoals een MLB winkel, een Nintendo winkel en ineens was daar ook Rockefeller Center. Voor we het door hadden stonden we in de rij met een kaartje voor Top of the Rock. We rekenden $111 af (wat een geld), maar het uitzicht was dan ook adembenemend. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven anders dan het gevoel wat ik in Yosemite ook had: het lijkt net piepschuim, dit kan niet echt zijn. Het was mooi weer, dus we konden ook erg ver kijken: Vrijheidsbeeld, Brooklyn Bridge, Empire State Building, Yankee Stadium.

Daarna waren onze beentjes toch echt wel heel moe. We stopten bij een Five Guys voor ons avondeten en omdat er geen zitplek was namen we het vet druipende papieren zakje mee naar het hotel. Ons hotel zit trouwens aan Times Square en super prima, beter dan ik had verwacht. Dat vinden we trouwens over het algemeen over heel New York: misschien waren onze verwachtingen te laag, maar we voelen ons hier eigenlijk wel prima. Het is een leuke stad en veel toegankelijker dan we dachten!

Na ons eten binnen voelden we ons toch nog verplicht om Times Square in het donker te bekijken, want je komt niet naar New York om in je hotel te zitten. Het is nu nog drukker op Times Square dan vanmiddag en je ziet alle lichtgevende borden nu natuurlijk extra goed. Ook weer meegemaakt. We dronken nog een cocktail bij Dutch Fred's en gaan zo toch maar richting bed. We zijn geen late avonden meer gewend zo na zo'n kampeervakantie!

Tot morgen!

• 29 September 2022 - 06:55

Ireen:

Wat een stad en wat een beleving. Blij dat het (toch) bevalt :) Echt leuk ook om met een step rond CP te gaan.

• 29 September 2022 - 07:26

Angela En Ruud:

Het kamperen zit erop, maar nog een paar leuke dagen tegemoet in NYC. Het is voor mij alweer bijna 20 jaar geleden dat ik er was met Tim, die lovende verhalen van jullie kan ik me iig niet herinneren. Ik vond het er ontzettend druk en lawaaiig. Zo zie je maar hoe je steden op een andere manier kunt beleven. Fijn dat jullie het leuk vinden, dat steppen in Central park moet een hele belevenis geweest zijn. Nog even genieten, ook van de luxe van een hotel, have fun!

• 29 September 2022 - 08:59

Inge:

Wat ontzettend leuk om met elektrische stepjes Central Park door te crossen! Fijn dat het leuker is dan gedacht en dat jullie een goed hotel hebben.
    Geniet nog optimaal van jullie laatste dagje in de VS!
    PS goed dat jullie weg zijn uit Florida met die giga hurricane!

• 29 September 2022 - 09:56

Marijke:

Wat een prachtig uitzicht vanaf Top of The Rock. Het is net of je op een soort van Madurodam neerkijkt. Heel apart. Zo’n stad als New York moet je gewoon een keer gezien hebben als je toch in de buurt bent. Het lijkt mij een bijzondere belevenis. Leuk, zo’n steptocht door dat giga park.

• 29 September 2022 - 22:21

Jose & Peter:

Goedemorgen,
    Wat een super leuk verslag weer, kan me voorstellen dat jullie aan het eind van de dag geen voeten meer over hadden. Jullie hebben echt veel gedaan. Zo'n step huren door Central Park ga ik ook zeker doen, goeie tip. Top of the rock hebben we al kaartjes voor. Dit verslag maakt de voorpret nog leuker, thanks