Back to Oregon - Reisverslag uit Grants Pass, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Back to Oregon - Reisverslag uit Grants Pass, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Back to Oregon

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

29 Juni 2017 | Verenigde Staten, Grants Pass

Hey there!

Gisterochtend verlieten we de wat mindere campground in Yosemite en stond ons eigenlijk alleen een reisdag te wachten. We hebben in totaal wel zes uur gereden..

Van Groveland reden we richting het noorden en kwamen we door kilometers prairie. Wel grappig en bijzonder om te zien. Eenmaal rond Sacramento verruilde de prairie zich voor fruitbomen, waar vooral Mexicanen aan het werk leken te zijn. In het enorme Sacramento zijn we gestopt voor een paar boodschappen bij de Walmart. Op de parkeerplaats van de Walmart reden een paar jongens (onze leeftijd?) rond op fietsen met hele harde muziek. Lol.

Na de stop bij de Walmart gingen we op zoek naar iets te eten voor lunch. We besloten bij de In-N-Out langs te gaan, want dit is een typische Californische (?) burgertent waar we altijd maar dingen over horen. Het was superlekker en deed ons denken aan Five Guys, een andere favoriet. Ik heb er zelfs nog een shirt van gescoord. Nice!

Na Sacramento reden we door naar Mt. Lassen, waar we wederom een KOA gereserveerd hadden. Hier heeft Paul nog even een dipje genomen en heb ik onze kleren gewassen. Lekker BBQ'en (ja, alweer, is nog steeds lekker hoor).

Vanochtend werden we redelijk laat wakker, terwijl ons wel weer een flinke reis te wachten stond. Gelukkig konden we nog redelijk snel inpakken en wegwezen.

Vlakbij onze bestemming hebben we nog geluncht bij Jack In The Box, die was voor ons allebei nieuw en hoeven we niet per sé nog een keer heen. Hier konden we wel even op de wifi en heeft Paul nog opgezocht waar een geocache lag. Deze hebben we nog even gepakt, natuurlijk. :-)

Even later kwamen we aan bij de campground hier bij Grants Pass weer in Oregon, een KOA uiteraard. Deze hadden we uitgezocht vanwege de waterval ernaast, die tussendoor allemaal pools heeft waar je in kunt zwemmen. We hadden de tent nog niet eens helemaal opgezet of we zijn onze bikini/zwembroek aan gaan trekken, want het was niet uit te houden qua warmte. De pools waren nog best fris, maar super vet om dit te zien en in te zwemmen! In de winter stroomt er geen water, maar nu kon je gewoon lekker zwemmen en zijn we ook nog een stukje waterval omhoog geklommen voor nog een pool. Hier heb ik wel mijn hand verbrand aan de stenen, kan je nagaan hoe warm het is...

We zitten dus op een hele fijne campground en hebben het nog steeds erg naar ons zin hier in de VS. We zijn al erg gewend aan het kampeerdersleven zo met de tent en hebben voorlopig echt nog geen zin om naar huis te gaan.

De groeten! Tot snel weer!

• 29 Juni 2017 - 08:45

Inge:

Goedemorgen, hier is jullie vaste correspondent.
    Wat prachtig die pools bij Grants Pass, het lijkt het paradijs wel! Schitterend!
    Hebben jullie inmiddels alle fastfoodketens uitgeprobeerd?
    Nu hoeven jullie denk ik geen echte reisdagen meer te maken? Wel veel al gezien en meegemaakt zo in de eerste helft van jullie vakantie. Op naar de tweede helft met nog eens zoveel mooie natuur en leuke avonturen!
    Groetjes uit een afgekoeld Nederland en tot het volgende blog!