Georgia On My Mind - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Georgia On My Mind - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Georgia On My Mind

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

21 September 2018 | Verenigde Staten, Atlanta

Goedemorgen allemaal! Leuk dat jullie nog lezen!

Vanochtend was de bedoeling om vroeg op te staan en te vertrekken, maar ook dat liep weer iets anders. We hadden de hypotheekofferte binnen (jaja, lekkere timing!) en dat moest nog even geprint, getekend en weer opgestuurd worden bij de Creels thuis. Gouden mensen hoor, dat ze zelfs daarmee helpen.

Na een vervelend afscheid vertrokken we in noordoostelijke richting naar Atlanta. Het was een lange zit wat Paul heel netjes heeft gedaan. Het is vervelend dat ik niet kan rijden en we niet kunnen afwisselen, maar het zal hopelijk de laatste keer zijn. Onderweg in Columbus even veel te pittige Taco Bell naar binnen geschoven en weer op weg.

De reis ging als eerste naar de Georgia Guidestones. Dit wordt ook wel de Amerikaanse Stonehenge genoemd en is, supposedly, neergezet door de illuminati. Ze identificeren zichzelf als een groep loyale Amerikanen en hebben in verschillende moderne en oude talen een soort 10 nieuwe geboden gemaakt voor een succesvolle samenleving. Dit is neergezet in 1980 ergens ver weg tussen kleine dorpjes in in Georgia. Het is allemaal behoorlijk vreemd en mysterieus en daarom heel bijzonder om het te zien. Paul heeft er een paar rondjes gevlogen met de drone, dus ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Daarna was het terugracen naar Atlanta om naar de game te gaan van de Atlanta Braves. We hadden parkeerkaarten van tevoren gekocht omdat dat bij de Miami Marlins toen een beetje vreemd ging, maar we moesten nu echt wel een paar kilometer lopen nog - en we waren al laat. Het stadium van de Atlanta Braves is nieuw en natuurlijk enorm, met een soort mall erin en op iedere verdieping allemaal winkels en zelfs restaurants.

De game was zoals gewoonlijk weer fantastisch. Het hele gebeuren er omheen is al een ervaring, want iedereen is super voor de Braves en je kan niet sportief zijn als het andere team zou winnen. De Braves doen een "chop" (hakken in de lucht) en soms ging het licht uit en ging iedereen choppen met z'n zaklamp aan op z'n telefoon. Het is misschien lastig uit te leggen maar het was weer een hele happening waar we volop van hebben genoten. En: Braves hebben gewonnen!

Daarna was het weer op zoek naar de auto en een belletje naar onze gastheer plegen. We slapen namelijk in een Airbnb vandaag, maar ik denk niet dat we dit nog een keer doen.

Morgen wordt weer een lange dag rijden, maar waar naartoe zeg ik nog niet! Doei!

• 21 September 2018 - 06:57

Remco:

Wat een schatten die Creels. Leuk dat jullie naar die Guidestones zijn geweest, ik kende het niet totdat Sophie het mij vertelde. Grappig.

Even op Google maps gekeken en zie dat de kilometers wel gemaakt worden! Ik zou zeggen geniet er nog maar lekker van.

Tot het volgende blog.
    Fijne dag, liefs van mij.

• 21 September 2018 - 17:43

Inge:

Georgia on my mind. Ja! Mooie staat. Georgia peaches gegeten? Het is elke morgen snel op de telefoon jullie blog lezen, genieten! Leuke belevenissen weer! Honkbalwedstrijdje bezoeken is eigenlijk een must, leuk! Kan me nu al verheugen op morgenochtend. Zet nog net niet de wekker...
    Hier storm, regen en zelfs hagel. Blijf maar lekker daar!!
    Tot morgen en be safe!