A Redneck Day - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu A Redneck Day - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

A Redneck Day

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

19 September 2018 | Verenigde Staten, Blountstown

Mogge!

Vandaag was onze laatste echte dag bij de Creels. We begonnen onze dag weer goed met een homemade breakfast - pannenkoeken en sausage. Lekkah!

Alles wat we echt van plan waren om hier in de buurt te doen hadden we al gedaan, dus we besloten om vandaag naar Tallahassee te gaan en wat winkels te bezoeken. Helaas waren onze bankpassen geblokkeerd (inmiddels gefixt), dus kwamen we niet heel ver. We gingen eerst naar Hobby Lobby, een knutselwinkel waar ik altijd veel kwam. Het was nu al helemaal ingericht voor Kerst, maar het is echt een ervaring om het alleen al te zien. Uiteraard zonder iets te kopen weer weg.

We gingen nog even langs de Walmart voor de jaarlijkse aankopen en daarna leidde Google Maps ons naar de mall. Niet dat we er echt veel te kopen hadden, maar even rondkijken is altijd wel leuk. Ik had afgesproken met een oude vriendin van school bij een restaurant, maar we kwamen pas net aan bij de mall en vroegen haar maar daarheen te komen. Leuk om haar weer eens te zien en weer bij te praten.

Daarna moesten we alweer terug naar Bristol omdat we iets leuks hadden gepland. Kevin (schoonzoon van mijn ouders) had van alles voorbereid voor het eten, dus we ontmoetten de Creels in Bristol en we volgden hen naar zijn huis. We gingen heel ver het bos in via een onverharde weg en kwamen uit bij een PRACHTIG huis. Hij heeft het hele huis zelf gebouwd, van alle houten latten aan de binnenkant heeft hij zelf de bomen omgezaagd, planken van gemaakt en een huis van geknutseld. De spijlen van de trap omhoog waren gemaakt van boomstammetjes en overal hingen hertenhoofden. Om maar niet de opgezette kalkoen te vergeten, de schilden van snapping turtles, een pot met kalkoenvoeten (is een soort trofee) en hertenhoeven die zijn geweer vasthielden. Klopt de titel van dit verslag, of niet?!

Hij had hert, vis én alligatorstaart voor ons klaargemaakt - zelf gevangen natuurlijk. Wat een man is die Kevin. Hij heeft ons ook laten zien hoe hij moonshine maakt en waar hij herten voedt en neerschiet met pijl en boog. De feeder die hij heeft hangen voor de herten wordt vaak naar beneden geslagen door beren (...), dus daar heeft hij plastic omheen gehangen zodat ze er niet bij kunnen. Je ziet er wel de klauwen op van de beer. Op de terugweg naar het huis liet hij ons nog even schrikken met een ENORME bananenspin die aan de tire swing hing. We kregen ook nog een filmpje te zien waar hij op een alligator gaat zitten en ermee speelt.

Dat was wel de meest redneck ervaring die we hebben meegemaakt. Hij heeft Paul uitgenodigd om een keer terug te komen om te gaan jagen, ik ben benieuwd of hij dat doet. :-)

Morgen vertrekken we naar Atlanta. Het is jammer om hier weg te gaan, zoals altijd. It's home - en ik denk voor Paul nu ook wel een beetje.

• 20 September 2018 - 05:01

Inge:

Tjonge wat een belevenis weer. Voor ons onvoorstelbaar zo'n man als Kevin. Hoog Mountain Men gehalte. Maar hoe vonden jullie de (ongetwijfeld gefrituurde) alligator staart?
    Vandaag weer afscheid nemen van de lieve Creels, je tweede thuis. And hit te road! Benieuwd naar jullie verdere avonturen in Georgia! Goede reis en wees voorzichtig.
    Liefs uit Julianadorp.