Richting het zuiden - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Richting het zuiden - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Richting het zuiden

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

22 September 2018 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Hoi, alweer!

Vanochtend werden we wakker in het huis van Wesley in Atlanta en zijn we vroeg vertrokken. Ookal waren we pas laat naar bed, de wekker stond om 7 uur - we hadden namelijk afgesproken met mijn Amerikaanse nichtje die in Atlanta woont en studeert. We ontbeten met z’n drieën en hebben bijgepraat, wat natuurlijk erg gezellig was. Daarna moest ze naar school en gingen wij de snelweg op in zuidelijke richting.

We hebben onderweg weinig beleefd. We gingen van Georgia weer terug naar Florida en stopten nog even bij het welkomstcentrum voor Florida. “Welcome to Florida, you want some orange juice?” We keken nog eventjes of er toevallig nog een raketlancering gepland staat voor als we in de buurt zijn, maar helaas weer niet. Nou ja, scheelt wel weer centjes.

We zijn nu aangekomen in St. Augustine en slapen hier vannacht. Ons hotel zit (wisten wij niet) naast een outlet centrum met allemaal bekende winkels, dus daar hebben we nog een kijkje genomen. Paul heeft eindelijk een nieuwe zonnebril gescoord, dus die kan weer tegen de Florida Sunshine. We hebben gegeten bij Cracker Barrel, die typisch southern eten maken. Paul genoot er van zijn ham en ik van een cheeseburger – met natuurlijk allebei een sweet tea.

St. Augustine is de oudste stad van Amerika en ik ben daarom heel benieuwd hoe het centrum eruit ziet. We hadden vandaag niet echt meer zin om de stad te verkennen, maar dat komt morgen vast goed!
Groetjes en tot morgen weer!

• 22 September 2018 - 11:14

Angela:

Een rustig (reis)dagje zo te lezen. Het kan ook niet elke dag feest zijn, hoewel ontbijten met een Amerikaans nichtje natuurlijk heel gezellig is. Hebben jullie wel orange juice gedronken bij het welkomstcentrum? Gisteravond was er toevallig iets op tv over soulfoud en dat is denk ik wat jullie nu vooral eten. Lekker hoor!
    Het is bij jullie beter dan bij ons, sinds gisteren is het echt herfst, de zomer is definitief voorbij! Dus geniet maar lekker van het zonnetje en het mooie weer. En geniet van weer zo'n leuke plaats. Dag lieverds,
    kuzzz van Angela en natuurlijk ook de groeten van Ruud, die vergeet ik steeds, maar hij volgt jullie op de voet.

• 22 September 2018 - 14:15

Remco En Inge:

Wat gezellig om samen met Emily te ontbijten! Echt leuk dat Paul nu ook beeld heeft bij jouw leven in de VS van destijds, wat toch echt een deel van jou is en blijft.
    Wij zien hier inmiddels groen van jaloezie en hebben vandaag dan ook offerte opgevraagd bij Tioga voor een tripje naar Georgia in het voorjaar van 2019.
    Blijf lekker genieten jongens, van het lekkere klimaat, de heerlijke Amerikaanse sfeer en het lekkere eten. Ook wij volgen jullie op de voet.