¡Bienvenidos a Miami! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu ¡Bienvenidos a Miami! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

¡Bienvenidos a Miami!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

22 September 2018 | Verenigde Staten, Miami

Mornin'!

Vanochtend werden we wakker in St. Augustine en zijn we het oude centrumpje nog even doorgereden. Het is wel apart dat ze hier dan wel weer oude gebouwen hebben, het doet daarom ook een beetje Europees aan. We hebben verder niets meer bezocht, omdat we vandaag weer zo ver moesten rijden. Wel stopten we nog even bij de Walmart voor een paar boodschapjes en in de parkeerplaats van de McDonald's om de Maps-kaart van Zuid-Florida te downloaden met de gratis wifi.

We kwamen weer langs de bekende plekken zoals Daytona Beach en Cape Canaveral. Onderweg nog een paar typisch Floridiaanse buien mogen ontvangen waarbij je niets meer ziet, die de windshield weer lekker schoonspoelden van alle overleden insecten die we inmiddels hadden opgespaard.

Miami is net als Atlanta weer gevaarlijk om in te rijden, maar gelukkig gaat dat best goed. We zijn wel echt ontzettend geholpen met Google Maps, kan me echt niet voorstellen hoe je dit zonder zou doen (looking at you, pap en mam).

Eenmaal aangekomen in het hotel even uitgerust en gekeken wat we konden doen. We zitten trouwens weer in hetzelfde hotel als 3 jaar geleden, toen we aankwamen in Florida. Uiteindelijk besloten om ons toch maar naar South Beach te begeven, want twee keer in Miami alleen de snelwegen gezien is ook een beetje sneu.

South Beach was precies wat ik me ervan had voorgesteld: zo'n soort boulevard waar mensen rolschaatsen/longboarden en het strand met op de achtergrond van die veel te hoge gebouwen. Je zal er maar wonen.
We gingen naar een plek die we op tv wel eens voorbij hadden zien komen en wel klonk als een plek voor ons: The Sugar Factory. Mensen hadden enorme drankjes in een soort vissenkommen en wij waren ook wel benieuwd. Toen we op de kaart keken toch maar niet de vissenkom besteld (die zijn 42 dollar PER STUK), maar allebei een bescheiden milkshake à $21. Ach, je bent op vakantie. Het zag eruit als een toetje, mijne had chocola met skittles op het glas en suikerspin bovenop en die van Paul had zelfs een stuk taart bovenop de milkshake. We waren allebei behoorlijk misselijk en zijn inwendig huilend terug naar de auto gelopen. We zijn blij Miami toch eens echt gezien te hebben.

Morgen wordt een hele leuke dag met een speciale bestemming. Jullie horen snel meer! Doei!

• 23 September 2018 - 10:22

John En Nanny:

Paul en Sophie, wat een geweldige reis. Dolfijnen, Miami echt leuk.
    John lust ook wel zo'n ijsje. Wat groot. Ik begrijp best dat jullie misselijk waren.
    Jullie reisverslagen. Echt super. Zijn benieuwd waar jullie vandaag naar toe zijn gegaan.

Liefs

John en Nanny

• 23 September 2018 - 13:43

Marijke:

Mammamia, dat is toch geen milkshake meer! Zou wat voor Aad geweest zijn. Die lust zoiets wel. Kan me voorstellen dat jullie een beetje misselijk waren van zo'n overdaad. Het is in ieder geval een leuk plaatje!
    Geniet nog maar lekker van jullie mooie trip.
    Groetjes van ons alletwee.

• 23 September 2018 - 16:14

Inge:

Getsie! Het glazuur springt al van je tanden als je het ziet! Ik heb op sugarfactory.com het menu bekeken..... Die vissenkommen!!! Maar ook die andere gerechten. Bizar! Dan is die milkshake nog gematigd!
    Spannend wat jullie morgen weer te melden hebben!
    Enjoy!