Road to Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Road to Penang - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Road to Penang

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

23 September 2019 | Maleisië, Penang

Hallo weer, allen!

Vandaag was een lange dag, of zo voelde het tenminste. Alles begon helemaal prima - lekker ontbijt in het mooie hotel en rustig aan ingepakt, want het was tijd om te vertrekken naar de volgende bestemming. Ik heb ook nog een klein stukje gereden met de huurauto over de parkeerplaats. :-)

Daarna was het tijd om uit te checken en te vertrekken naar Penang. Het was een vrij lange rit over vooral weer een heleboel slingerweggetjes waar Paul eigenlijk alleen zijn rem gebruikte want we gingen van de berg af. Na anderhalf uur of zo kwamen we eindelijk op de snelweg waar we een beetje op konden schieten. Hiernaast waren alleen maar palmbomen, ik denk palmolieplantages? En later de brug naar Penang, het eiland waar we nu zijn.

We waren onder de indruk dat Penang een soort Key West was, eilandje met een schattig dorpje en gemoedelijke sfeer. We hadden ons waarschijnlijk iets beter moeten inlezen, want de wolkenkrabbers kwamen ons tegemoet en het was een stuk chaotischer dan Kuala Lumpur. Vol verbazing kwamen wij en de auto zonder kleerscheuren aan in het hotel. Uiteindelijk op de kamer besloten om hier niet langer te blijven dan nodig is - we hebben de reisorganisatie gebeld en we gaan hier nu morgenochtend weg. Het hotel is namelijk ook niet heel fris of gezellig ingericht; op de gang flikkeren de lichten alsof je in een horror-film bent en de kamer is gewoon vies. De tv hangt scheef en het tapijt heeft bobbels, je kent het wel (hoop het niet, lol).

Anyway, we gingen toch nog even met de benenwagen de stad in om wat rond te lopen, te pinnen, te eten en in wat winkeltjes te kijken. Ze hebben hier een hondencafe met corgi’s en husky’s: we twijfelden of we naar binnen wilden gaan, maar de keuze was snel gemaakt toen eentje tegen het raam plaste. Bye!

Het lijkt wel of twee ervaringen bij onze vakanties horen: een keer verdwalen in een natuurgebied en een smerig hotel. Check en check! We gaan hier snel weg, om 7:30 morgenochtend worden we opgehaald.

Tot morgen!

• 23 September 2019 - 14:30

Angela:

Groot gelijk! Goed dat jullie het zo konden regelen

• 23 September 2019 - 14:47

Remco:

Wat een horror! Snel wegwezen maar. Goede keus.
    Ben benieuwd waar jullie morgen terecht komen. Tot morgen maar weer.
    Veel plezier evengoed.

• 23 September 2019 - 15:30

Rick:

Aww als je iets eerder naar binnen was gegaan had die hond misschien wel over jou heen geplast, dat wil je toch niet missen.

• 23 September 2019 - 16:26

Inge:

Dat is wel een tegenvaller als je verwacht op een romantisch eiland aan te komen en je komt terecht in een vieze stad en dito hotel. Getsie!
    Morgenochtend vroeg weg daar, dat is mooi rap geregeld! Ben benieuwd naar waar jullie morgen terecht komen.

• 23 September 2019 - 19:40

Marijke:

Wat een belevenissen weer allemaal. Links rijden is niet echt prettig als je passagier bent en zeker niet als het een smalle weg is! Jammer dat het zo'n vies hotel is. Hopelijk hebben jullie morgen weer een betere bestemming. Lijkt mij een prachtig gezicht zo'n theeplantage.
    Die aardbeien zijn dan wel weer bizar. Het is net of je in de kassen van het
    Westland bent. Nog een fijne reis en genieten maar! Aad en Marijke