Langste dag versie 2 - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Langste dag versie 2 - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Langste dag versie 2

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

13 September 2022 | Verenigde Staten, Savannah

Goedemorgen! De blog van vandaag is een lang, maar niet erg vrolijk verhaal. We gaan morgen verder met de gebruikelijke programmering. :-) Maar we schrijven toch alles op, dus here we go.....

Gisteravond gingen we na het donker naar bed, ik gok rond een uur of 9, misschien 10. Het was ontzettend heet, dus inmiddels vaste prik om voor we naar bed gaan de airco in de camper nog even aan te zetten zodat we in de "kou" kunnen gaan slapen. Een raampje open gaat niet, want er zijn zo veel muggen en andere prikkende beesten, dus daar moeten we het mee doen. Om 1 uur had ik nog geen oog dicht gedaan en stikte ik van de hitte, dat ik even een hoofd uit het raam moest steken. Wat zijn we aan het doen? We zijn om half 2 vertrokken vanaf de camping, inmiddels met honderden (als het er geen duizenden waren) gnats aan boord die ons aan alle kanten lekprikten. Wat een armoe. St. George Island is prachtig, maar slapen in een apparaat zonder airco doe ik er niet meer.

We hebben nog opgezocht of we de camper terug konden brengen en eventueel de reis verder met auto/hotels te doen, maar dat kon niet meer. Zonder slaap dus om 1:30 op naar de volgende bestemming, Savannah. Het was 6 uur rijden, dus we dachten er vroeg aan te beginnen en zo extra lang in Savannah te hebben. De wegen zijn echter niet verlicht en alle herten hadden een feestje buiten, het liefst een meter van de weg ongeveer, dus het was niet de meest comfortabele rit ooit.

Af en toe hadden we internet onderweg, dus even opgezocht of er een Walmart was, want in mijn beleving waren die altijd 24u geopend en we hadden nog een paar items nodig. Nee hoor, die waren allemaal dicht. We zijn naar eentje toegereden in Perry Florida, die om 6u open zou gaan [e-38] we zouden half 6 arriveren. Klein uiltje geknapt op de parkeerplaats dan maar, de camper was inmiddels koud en een uurtje moest wel lukken. Daarna nog even de Walmart in geweest voor onder andere een ventilator op batterijen en we ontbeten op de parkeerplaats. Gelukkig hebben we elkaar, dan is het altijd pret.

Daarna mocht ik een stuk rijden! Je mag pas vanaf je 25e een huurauto besturen en door corona was dit dus pas mijn eerste keer. Best spannend, zeker in zo'n groot ding, maar het ging goed! Net echt. Nog even gestopt voor een koffie bij een truckstop, waar ze allemaal souvenirs hadden en andere rare spullen, zoals (echte!) hoofden van alligators. Wat een land. Je blijft je er toch over verbazen.

Na de grens met Georgia gestopt voor lunch bij een Waffle House, dat is ook wel een hoogtepuntje als je het zuiden verkent. Een oma nam onze bestelling op, we aten waffles en hashbrowns. Alles is bruin, lekker. Na een kwartier stonden we weer buiten met onze maagjes gevuld. Eenmaal in Savannah nog tijd over, dus we reden naar de mall voor een pet voor Paul en naar Bass Pro Shops voor zo'n fout camo shirt voor mij.

Een hele tijd geleden hadden we al uitgezocht dat we een ghost tour wilden doen in Savannah, dus ookal zijn we al 1000 uur wakker hebben we het gedaan. Als je er dan toch bent.. We werden in een schoolbus rondgereden, er kwamen nog acteurs de bus in en zo hebben we binnen anderhalf uur Savannah met een stuk geschiedenis gezien. Mooie stad, bijzondere architectuur en interessante geschiedenis. Zo is de hele stad op lichamen van overleden mensen gebouwd.

Zo, en dan nu eindelijk bedtijd! We hebben vanwege het debacle van gisteren maar een hotel geboekt zodat we zeker zijn van een nachtje slaap. Morgen vervolgen we onze kampeervakantie.

Groetjes van ons!

• 14 September 2022 - 07:25

Angela En Ruud :

Omg, wat een toestand! Zeker niet de beste dag en nacht van jullie vakantie. Ik hoop wel de slechtste, want erger dan dit moet het toch niet worden. Ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben in het hotel. Vandaag weer een nieuwe dag, nieuwe avonturen

• 14 September 2022 - 09:01

Inge:

Jammer! Maar het kan dan alleen maar beter worden. Bizar dat ze de camper niet van horren voorzien hebben.
    Hopelijk lekker geslapen in het hotel en dan de volgende dag weer lekker genieten.

Slim om zo’n tour te doen in Savannah. Je hoort dan tenminste ook de verhalen erbij en je hoeft niet te lopen in de hitte.

• 14 September 2022 - 13:34

Jose En Peter:

Even een positieve reactie op dit niet ze vrolijke verhaal; wel weer een ervaring rijker, als je het niet probeert zal je het niet weten. Negatief: het is balen als je helemaal lek gestoken wordt en niet kunt slapen, voor ons als volgers leest het wel lekker weg (sorry)
    Wij hopen dat jullie lekker hebben geslapen.