Tybee Island - Reisverslag uit Mount Pleasant, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Tybee Island - Reisverslag uit Mount Pleasant, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Tybee Island

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

14 September 2022 | Verenigde Staten, Mount Pleasant

Een hele goedemorgen allemaal!

Vandaag hopelijk een iets opgewektere blog! We werden natuurlijk wakker in het hotel en hoewel het een shitty hotel was, was een nachtje goed doorslapen wel welkom voor ons allebei. Het was op een nogal sketchy plek met sketchy mensen, dus dat er niet ingebroken was in de camper was een positieve verrassing.

Onze eerste stop was Tybee Island, een prachtig eilandje met de bijpassende eiland-vibes niet ver buiten Savannah. Toen we de bruggen over reden deed het ons erg denken aan de weg naar Key West. Onderweg viel mijn oog toevalligerwijs nog op een dolfijn, Paul spotte hem gelukkig ook. Het voelt als een droom om zoiets te zien. Op Tybee Island even onze voetjes in het water gehad, rondgelopen op het strand en een winkeltje of twee in geweest. Alles is er verder dicht op woensdag blijkbaar. Nergens een ijsje te krijgen helaas.

We reden door naar Charleston omdat er een plantage op onze to-do stond, maar onderweg besloten het toch niet te doen. We hadden de camping voor vandaag wel vanochtend al geboekt, dus we zijn eigenlijk voor niks naar Charleston gereden.

Vlak voor de camping zag ik een Hobby Lobby, dus in de ankers en daar even gestopt. Hobby Lobby zijn enorme winkels met al het hobby-spul wat je je maar kan bedenken. Er waren al paden aan kerstversiering te vinden en de herfstfrutsels waren ook in volle gang. We hebben de aankopen bescheiden gehouden, het is jammer dat we in Nederland zulke winkels niet hebben en de ruimte in de koffer ook beperkt is. Waarschijnlijk wel beter voor de portemonnee, maar toch.

Inmiddels staan we op de KOA in Mount Pleasant, net boven Charleston. We hebben nog even een dipje gedaan in het zwembad en hebben de BBQ in elkaar gezet. Morgen gaan we richting de bergen, we hopen dat het daar iets kouder is.

Lieve groetjes aan al onze volgers! We vinden het zo leuk dat jullie meelezen.

• 15 September 2022 - 08:19

Inge:

Goodmornin’ campers!
    Zo, dat was een beter dagje. Hoop dat jullie nu lekker hebben kunnen bbq-en en vooral ook kunnen slapen.
    Kun je niet een klamboe oid kopen en ductape om voor t raam te hangen, zodat ie open kan?

Vuurtoren gezien op Tybee? Daar scheppen ze enorm over op. Mooi ding, maar wel 20 meter korter dan onze Lange Jaap! Ha!

Veel plezier vandaag; blijf bloggen want dat is elke ochtend genieten!

• 15 September 2022 - 11:14

Rick:

Succes op de camping, hopelijk is het vannacht een beetje uit te houden. Op naar de hopelijk koele bergen.

• 15 September 2022 - 16:51

Marijke:

Fijn, dat jullie uitgerust de trip kunnen vervolgen. Ga maar snel naar de koele bergen, zodat lekker alle ramen ‘s nachts open kunnen blijven staan. Ik vond het wel een verhaal hoor! Wat een giga winkel met knutselspul. Mochten jullie je vervelen, dan kun je onderweg lekker knutselen met de aankopen.

• 15 September 2022 - 23:14

Jose & Peter:

Wat lekker moet dat zijn geweest, wakker worden in een hotel na zo'n slechte nacht. Gaaf dat jullie nog een dolfijn gespot hebben, volgens mij brengt dat geluk. En een leuk verhaal over de hobby lobby winkel, ik hoop niet dat ze een vestiging in NL gaan openen, ik weet zeker dat ik dan ook mee moet met Jose.
    Op naar de volgende bestemming, wij zijn benieuwd!