And I will travel..... - Reisverslag uit Statesville, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu And I will travel..... - Reisverslag uit Statesville, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

And I will travel.....

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

15 September 2022 | Verenigde Staten, Statesville

Hallo allemaal!!!

Vanochtend werden we meteen al blij wakker - het was een goede nacht slaap, niet bloedheet en ik had Paul pannenkoeken beloofd te bakken. Na snel aankleden hebben we het gasstelletje getest en heb ik pumpkin spice pannenkoeken gebakken! Die kochten we al in Leesburg op dag 1 in de camper en daar keken we al die tijd naar uit. Nu is de kampeerreis pas echt begonnen! Gesmuld van pannenkoeken op ons wit/rood geruit tafelkleedje.

We reden nog even langs de plantage omdat we ons verplicht voelden daarheen te gaan, maar je moest al betalen toen je de straat inreed. No, thank you. Omgedraaid en we zijn verder gegaan, richting niet 1 maar 2 roadside attractions. In Summerville (Charleston) staat World's Largest Sweet Tea, een enorm "glas" met sweet tea. Slaat natuurlijk nergens op, maar het was wel cool om zoiets te zien. Ze verzinnen het waar je bij staat. Er lag ook nog een geocache die we natuurlijk hebben gepakt.

De volgende roadside attraction op onze route was een UFO welcome center, maar dat was heel raar. Gewoon in iemands voortuin staat een hoop afval in de vorm van een UFO met wat rare teksten erop zoals "space voyagers welcome" in graffiti. We voelden ons er niet helemaal op ons gemak, er lag ook een overleden slang naast.

Daarna was de eer aan mij om te rijden, dus ik reed recht naar een mall in Charlotte. Met een bescheiden buit gingen we toch maar richting Concord, hoewel dat wel erg ver was voor vandaag. Concord, North Carolina is de hometown van The Avett Brothers, de band waar ik al 12 jaar groot fan van ben. Het is heel raar om hier te zijn, om te rijden op de wegen waar zij ook rijden. Ik wilde hier al erg lang een keer heen. Ze hebben een jaar of twee geleden een muurschildering gekregen op de zijkant van de bibliotheek, dus daar zijn we heen gegaan. Als je heel goed kijkt staat de muur ook helemaal volgeschreven met hun songteksten. Bizar. In Nederland ken ik niemand die ze kent, dus dat ze ergens echt bestaan is dan heel gek.

North Carolina staat bekend om zijn barbecue, dus we kozen voor een restaurant wat er uit zag alsof ze goede BBQ hebben: niet fancy en klanten uit het oudere segment. Het werd Troutman Barbecue, nog in Concord. Je drinken krijg je in styrofoam bekers, de borden zijn van hard plastic en de waitress had een tandartsbezoekje gemist. Perfect. Het eten was echt smullen: we namen allebei barbecue platters, ik had er peaches bij en Paul fried okra. Het was zo lekker dat we hebben zitten schransen en de vibes waren precies zoals je ervan verwacht - we hebben er erg van genoten.

Paul had vandaag zijn shirt aan van Avett Brothers at the Beach en toen we wegliepen uit het restaurant zei een meneer dat hij Paul's shirt cool vond. Zijn vrouw is blijkbaar ook fan. Hij zei, zoals alleen een Amerikaan uit het zuiden dat kan zeggen: "God bless you".

Het was inmiddels al 8 uur, dus snel nog doorrijden naar de camping met onderweg gezellig de Avetts aan en rondkijken of ze toevallig in de auto naast ons zitten. We staan nu wederom bij een KOA, deze is bij Statesville. Vanaf morgen gaan we iets rustiger aan doen.

Lieve groetjes van ons!

• 16 September 2022 - 06:29

Ireen:

Genieten

• 16 September 2022 - 07:50

John En Nanny :

Fijn te horen dat jullie goed hebben geslapen. Leuk een plek te vinden waar je favoriete band wordt geëerd. Sommige namen zoals fried okra even opgezocht wat okra is. Nooit van gehoord. Fijn wakker worden met jullie reisverslagen. Je beschrijft alles op zo'n leuke manier. Geniet beide. Ben benieuwd naar jullie volgend avontuur.

• 16 September 2022 - 08:53

Remco:

Wat een leuk verslag weer. Benieuwd wat jullie vandaag weer beleven, maar eerst nog even slapen.

• 16 September 2022 - 09:23

Inge:

Wat fijn dat jullie zo’n leuke dag hebben gehad! Schitterende omschrijving van dat restaurant, haha.
    Het is genieten elke ochtend om de belevenissen te lezen.