De Zoektocht naar Zeekoeien - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu De Zoektocht naar Zeekoeien - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

De Zoektocht naar Zeekoeien

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

30 Juni 2015 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Vanochtend stonden we vroeg op om naar het Manatee Park (zeekoeien) te gaan. Het was driekwartier rijden, maar dat gaat gelukkig allemaal prima. We kwamen aan en moesten het entreegeld in een envelop doen. 2 dollar, dus geen rib uit ons lijf dit keer. The trail was niet zo lang en onderweg waren er ook nog andere diertjes te zien. Ook lag er ineens een nep-alligator die er behoorlijk echt uit zag, waardoor Sophie zich kapot schrok. Best eng als je er ineens twee meter vanaf staat. Paul lachen natuurlijk. Helaas geen manatees kunnen spotten, het is ook helemaal niet het seizoen ervoor. Het was het proberen waard!

Daarna naar de Walmart, om daar ons geluk met de zeekoeien te proberen. Daar waren ze in overvloed! Paul vond het bezoek aan de Walmart indrukwekkend, maar ook een beetje belachelijk dat het zo groot is.

Na de Walmart gingen we op zoek naar iets te eten. Dairy Queen it is! We namen allebei iets uit de categorie snack, maar zaten erdoor behoorlijk vol. Daarna door de drive-thru voor wat drinken omdat we niet weer durfden te bestellen. Zo konden we meteen doorrijden naar het volgende State Park.

Six Mile Slough Preserve is een park waar heel veel dieren te zien zouden zijn. Weer 2 dollar in een envelop en het trail af lopen! Nog voor the trail zagen we een armadillo - een prehistorisch gordeldier. Daar bleef het eigenlijk wel bij. Het was zoals gewoonlijk weer belachelijk heet, lopen door the swamp maakt het er ook niet echt beter op. We kwamen nog langs Gator Lake en een Otter Pond, maar geen beestjes te zien. Hadden het zeker ook te warm. Snel de auto (lees: airco) in en terug naar het hotel.

We waren van plan te gaan zwemmen in het zwembad, maar de lucht was zo donker dat we eerst even The Weather Channel wilden bekijken. Dat was een wijs besluit; het begon al snel te onweren en keihard te regenen. Even de Amerikaanse Fairly Odd Parents gekeken en toen vielen we in slaap.

Rond een uur of acht ging Paul nog even naar de winkel voor wat avondeten, wat we samen gezellig hebben opgesmikkeld.

Morgen richting Sarasota voor weer een nieuw avontuur! We zijn benieuwd.

Tot snel weer!
Paul en Sophie

• 30 Juni 2015 - 06:52

Angela:

Het wordt hier waarschijnlijk deze week net zo heet als bij jullie. Dus dat is misschien een troost. Ik heb gisteren in de sauna ook een paar zeekoeien gezien! Blijf genieten, jomgens, veel plezier!

• 30 Juni 2015 - 13:29

Marijke:

Hoi Sophie en Paul, ik kon jullie reisverslagen niet lezen, want ik kon niet op de pagina komen. Nu heb ik ze allemaal achter elkaar toch van kunnen genieten. Die foto's met de dolfijn vond ik geweldig. Volgens mij kunnen jullie straks geen MacDonald enz. meer zien.
    Leuk dat jullie zo genieten van de reis en veel mooie dingen zien en beleven.
    Nog veel plezie en groetjes van ons. Aad en Marijke.

• 30 Juni 2015 - 18:04

Inge:

Hi P&S!
    Ik geniet zo van de dagelijkse berichtjes! Echt leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Jammer dat jullie de manatees niet hebben gezien, maar ach ze zijn toch vreselijk lelijk.
    Groetjes en ik ben klaar voor het volgende verslag hoor!
    Inge xx

• 30 Juni 2015 - 21:29

Peter En Rj:

leuk te lezen wat jullie allemaal doen.
    geniet er van

groet