Van de Hel naar de Hemel - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Van de Hel naar de Hemel - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Van de Hel naar de Hemel

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

04 Juli 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Woensdag hadden we een rustig dagje in Sarasota, de laatste dag. Lekker lang uitslapen. Paul heeft nog even bij het zwembad gechilled terwijl Sophie nog wat uurtjes pakte in de verkoelende airco van de kamer. Daarna gingen we richting Sarasota Square Mall, een van de grootste van Sarasota. Mede omdat hier een Hollister is, Sophie d'r favoriete kledingwinkel en Paul was hier ook zeer benieuwd naar. In de hele winkel was er veel uitverkoop, maar helaas is Sophie niet kunnen slagen, Paul gelukkig wel (twee mooie shirts).

Voor het avondeten zijn we naar de Sonny's BBQ gegaan. Een kleinschalig restaurantje, waar het overigens heel rustig was, waar je kunt genieten van de zuidelijke gastvrijheid. We hadden allebei niet zoveel honger, maar hebben ons menu toch geupgrade naar de big deal combo, want dan ben je uiteindelijk goedkoper uit... Murica! Daar vertelde de vriendelijke serveerster ons dat we naar het strand van Cortez moesten gaan. Dus nadat wij ons buikje rond hadden gegeten gingen wij erop uit. We kwamen iets na de zonsondergang aan, maar het strand was inderdaad heel mooi en de buurt zeer gezellig. Er waren wel vogels aan het nesten op het strand die net jongen hadden gekregen die ze wilden beschermen. Telkens als je in de buurt kwam bij de kleine vogeltjes kwamen de ouders rakelings over je hoofd vliegen. Gauw weer richting het hotel dus.

Donderdag moesten we weer vroeg op want we gingen richting Orlando. Gelukkig maar iets meer dan twee uurtjes rijden dus dat viel reuze mee. Daar kwamen we dan aan in het Wow Resort. Bij binnenkomst werden we al begroet door papiertjes dat er gerenoveerd werd. Dat is op zich geen probleem, maar de hotelkamer was ronduit smerig. Ik zal de details besparen, maar we moesten wel even klagen bij de receptie. Hier verontschuldigden zij zich en kregen we een upgrade naar een betere kamer. Maar ook hier viel het vies tegen (snap je 'm?). No way dat we hier vier nachten blijven. We hebben Tioga Tours een mailtje gestuurd met de vraag of we een ander hotel konden krijgen. Helaas was het inmiddels al voorbij kantooruren in Nederland, dus afwachten tot de volgende ochtend...

We hadden nog een halve dag te gaan, dus maar iets leuks doen om onze mind off things te krijgen. Daarom gingen we richting Downtown Disney. Nog geen pretpark, maar wel allemaal leuke winkeltjes in het Disney thema. Hier een beetje rondgedoold en gekeken naar alle leuke prularia die aangeboden wordt.

Toen we klaar waren bij Downtown Disney zijn we een Golden Corral op gaan zoeken, een all you can eat restaurant, wat ook een hele happening schijnt te zijn. Ook hier was het al gauw gedaan met de pret op het moment dat een kind naast je begint te kotsen. Kan de dag nog erger?* Terug naar het hotel en maar een nachtje slapen, morgen wordt alles beter. Hopen dat als we wakker worden Tioga iets voor ons heeft geregeld en anders doen we dat zelf dan maar.
*Dit is geen uitdaging!!

Vrijdag ochtend vroeg de wekker gezet in de hoop dat Tioga al gereageerd of iets geregeld had. Het bleek dat ons mailtje nooit verstuurd was omdat het internet in het hotel zo slecht was. Gelukkig had Inge gebeld met Tioga en zo was het een en ander al voorbereid. We moesten zelf nog even bellen met de lokale touroperator om een vervangend hotel te regelen en dan zou het goed zijn. Dus wij bellen met de telefoon van het hotel, aangezien het lokaal is kan dat gratis. Maar natuurlijk doet alleen het speaker gedeelte van de telefoon het en is het microfoon gedeelte kapot… Dit hotel, someone shoot me now! Daarom heeft Paul maar met zijn mobiel de boel geregeld, een fortuin uitgegeven maar we zijn weg! Meteen maar even kijken of we konden inchecken bij het nieuwe hotel. En wat was deze mooi van buiten (en een beetje van binnen)! Maar helaas nog geen kamer beschikbaar dus dan maar doen wat we sowieso vandaag wilden doen: op naar Universal!!

Universal was a blast! Het was, surprise surprise, weer enorm warm, maar elke ride had wel blowers of airco. Van winkel naar winkel en attractie naar attractie. Zo was het prima te doen. Wij hebben het trucje van de single rider lane toegepast. Het langste dat we voor een attractie hebben moeten wachten was hooguit een half uurtje. Zowel het Islands of Adventure en Universal Studios park waren magisch. We hebben intens genoten en ons kostelijk vermaakt.

In Islands of Adventure kwamen we zoal door Marvel Super Hero Island, Jurassic Park en the Wizarding World of Harry Potter. In de wereld van Marvel ging Paul helemaal los: de Spiderman attractie (3D achtbaan) en de Hulk (ook een achtbaan) vond hij fantastisch. In Jurassic Park was een waterattractie die spannend en verkoelend was, dat konden we wel gebruiken! Je komt er zeiknat uit, maar dat is binnen tien minuten droog in deze hitte. The Wizarding World of Harry Potter was ook heel magisch, er is overal zo veel detail in gestoken en het is net alsof je je in de films bevindt. Onder het genot van een bevroren Butterbeer, alleen hier verkrijgbaar, hebben we ons vermaakt door mensen te kijken. En dat kan goed hier. We blijven ons verbazen over de dik- en luiheid van Amerikanen. Met de Hogwarts Express gingen we vervolgens naar Universal Studios. Ook dit was weer heel cool: tijdens de treinrit heb je i.p.v. een raam een tv-scherm waar het lijkt alsof je echt van Hogwarts richting Londen rijdt. Je ziet de dieren en sterren uit de films. In Universal Studios vonden we de Mummy, een achtbaan in het donker, en de Men In Black heel leuk, een achtbaan waarbij je tegelijk op aanvallende aliens moet schieten.

Na gesloopt te zijn van de hele dag wandelen en warmte gingen we terug naar het hotel. Inchecken ging goed en de hotel kamer is werkelijk prachtig. We hebben allebei nog nooit zo’n mooie hotelkamer gezien. Kingsize bed, tv in de slaapkamer, tv in de ‘woonkamer’, koelkast met vriezer en een hele keuken; wij zijn gelukkig, dit hadden we echt nooit durven dromen.

Oh, en aan deze blog te zien: we hebben ook internet!!

Tot snel weer!
Sophie en Paul

• 04 Juli 2015 - 08:34

Angela:

Wat een heerlijk verhaal! En wat fijn dat jullie zo goed konden omboeken. Geniet er maar lekker van.

• 04 Juli 2015 - 16:20

Inge:

Wat een lekker lange aflevering vandaag!! En wat veel weer meegemaakt!
    De treinreis in de Hogwarts Express in Universal lijkt me super!
    Veel plezier weer vandaag!
    Inge xx