California Dreamin' - Reisverslag uit Mount Shasta, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu California Dreamin' - Reisverslag uit Mount Shasta, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

California Dreamin'

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

25 Juni 2017 | Verenigde Staten, Mount Shasta

Hoi uit Californië!

Ik typ deze blog in de avond van 24 juni, maar ik zet hem morgenochtend online als we wifi hebben.

Vanochtend hebben we voor het eerst eens uitgeslapen, want we waren van plan een rustdag te nemen van het rijden. Om 9 uur gingen we eruit en na een ontbijtje, tandenpoetsen en het inklappen (letterlijk) van de tent gingen we op pad. We besloten om toch door te rijden naar California, want we hebben er pas 1 week op zitten en hebben al tweederde gezien van Oregon. Het plan was om naar Lake Tahoe te rijden in een dag of twee en dan weer terug te gaan om rustig de kust van Oregon te doen.

We reden dus richting California en zijn net voor de grens nog gestopt bij de McDonald's voor wifi na lange tijd (meteen even de campground gereserveerd) en om nog even gas te halen. 16 dollar later zat de tank weer vol en gingen we in één slag verder naar Californië. We stopten nog even bij de staatsgrens voor een foto, met zowel welkom in Californië als Oregon - we moesten ervoor omdraaien, maar yolo.

Toen we aankwamen bij de campground op ruim een kilometer hoogte was het 95 graden. Behoorlijk warm, kan ik je vertellen. Zo leven we toch nog een beetje mee met Nederland, pfoe. Het was te warm om de tent op te zetten, dus we zijn naar the office gegaan, daar kon je friendship bracelets maken. We maakten een armbandje voor elkaar, samen met het meisje van de KOA en haar vriend. Het was best gezellig om met ze te kletsen. Later verkocht dat meisje nog root beer floats, dus ook die hebben we gehaald. In een KOA-cup! Die nemen we mooi mee naar huis.

Na het maken van de armbandjes zijn we voor de komende dagen maar campgrounds gaan reserveren. De KOA's zitten al vol dus we hebben andere redelijke campgrounds geboekt. Daarna toch de tent maar op gaan zetten en vervolgens zijn we gaan zwemmen in het zwembad. Daar waren we wel aan toe. Het vervelende is alleen dat het zwembad niet verwarmd is, dus als je erin bent is het toch best wel frips. Nog even genoten van een douche en de BBQ aangestoken. Lekker hoor!

Inmiddels zitten we aan het zelfgemaakte kampvuur (ik ben best een beetje trots)! We hebben smores gemaakt :-)

Volgens mij hebben we morgen (vandaag dus) geen wifi 's avonds, maar je ziet ons wel weer verschijnen. Groetjes in ieder geval, uit California dit keer!

• 25 Juni 2017 - 18:24

Marijke:

Wat een belevenissen allemaal. Ik geniet van de verhalen van alle avonturen die jullie meemaken. Dat van die sterren en planeten lijkt me ook geweldig om ze zo van dichtbij te kunnen observeren. Dat je dan ook nog het dak dicht mag doen is toch wel erg leuk ter afsluiting van al dat moois.
    Hadden ze ook AH plaatjes? We missen er nog vier (grapje).
    Nog veel plezier en groetjes van ons.
    Toos en Henk.

• 25 Juni 2017 - 19:00

Vera:

Hoi Paul en Sophie,
    Wat leuk om alle verhalen te lezen. Zo beleven wij mooi alle avonturen met jullie mee.
    Het is op dit moment niet meer zo warm hier, dus genieten jullie maar lekker van het mooie weer in Californië.
    Komt het barbecuen nog niet jullie neus uit?

• 25 Juni 2017 - 22:53

Peter :

Ook ik heb jullie verslag van de vakantie gevonden /blijft leuk te lezen dat jullie zo genieten van Oregon

• 26 Juni 2017 - 08:45

Inge:

Goedemorgen kampeerderts!
    Wat worden we verwend met de blogs! Heel leuk. Ik geniet er volop van!
    Leuke verhalen over het kampeerdersleven zo met de kampvuurtjes en de smores (iew). Fijn dat de reis zo voorspoedig verloopt, neem je gemakje ook, het is tenslotte vakantie. Misschien straks zwemmen in de Pacific??? Pas dan wel op voor walvissen, he? :)
    Veel plezier, ik kijk alweer uit naar het volgende blog!

• 26 Juni 2017 - 12:53

John En Nanny:

Wat een mooie belevenissen. Wij genieten beide van jullie reisverslagen. Wat wordt alles goed verteld. echt top. Neem inderdaad ook jullie rust. Geniet van al dat moois. kusX