We are headed North - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu We are headed North - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

We are headed North

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

03 Juli 2017 | Verenigde Staten, Astoria

Ding dong, daar zijn we weer!

We ontwaakten op de campground in Waldport op het grasveldje naast de wc's, waar rijen voor stonden 's morgens. De hele nacht had een schijnwerper in onze tent geschenen, waardoor we best wel licht hadden geslapen.

We vertrokken in noordelijke richting, zonder echt een eindbestemming. We hadden onderweg wel een paar stops die we wilden maken, dus dat deden we.

De eerste stop was Cape Meares, waarvoor Paul in het boekje had geschreven dat het om the lighthouse hier ging en wellicht een plek om walvissen of bald eagles te spotten. We kwamen eerst langs een viewpoint van de zee, wat op zichzelf al prachtig was, maar na nog geen halve minuut genieten van het uitzicht kwam er een gray whale naar boven! Ja hoor!!! Wat een geluk deze vakantie. Het was een baby (net als de beren die we hebben gezien) en hij kwam meerdere keren omhoog met zijn staart, waardoor we hem goed konden bewonderen. Wat een prachtig gezicht.

We liepen nog even door naar the lighthouse daar, maar de volgende tour was een half uur wachten en we hadden gister al een lighthouse gezien. Daarna liepen we een stuk omhoog terug naar de parkeerplaats, waar een man naar zee stond te wijzen. Hij meende nog een walvis te zien die op zijn zij lag, maar wij zagen het allebei niet. Misschien een beetje in de war? We hebben nog een tijd staan kijken, maar geen walvis gezien. Ok doei! Daarna liepen we nog langs een octopusboom, maar dit was niet heel erg interessant. Terug naar de auto, we hadden nog een aardige reis voor de boeg!

De volgende stop was bij de McDonald's, want het was tijd voor lunch en we hebben eigenlijk geen lunch-eten meer bij ons. Alsof we nog niet genoeg hamburgers hebben gegeten deze vakantie. Daarna weer terug de 101 op richting het noorden. De tweede stop zou Cannon Beach zijn, maar er stonden hier zulke files en het zag er zwart van de toeristen, dus die hebben we maar geskipt.

We probeerden een aantal campgrounds, maar ze zaten allemaal vol. Het blijkt hier best toeristisch te zijn. We kwamen nog een KOA tegen die we hadden geprobeerd te reserveren, maar die volgens de website vol zat. We besloten het toch nog even te vragen (en wellicht een tip voor een andere campground op te doen), maar ze hadden gewoon plek. Het blijkt een resort te zijn - ze hebben een binnenzwembad compleet met hot tub, een buitenzwembad, gratis pannenkoeken morgen, hele grote speeltuinen en overall is het gewoon een grote en goedverzorgde campground. We moeten zelfs armbandjes dragen alsof we VIPs zijn. We hebben van het zwembad nog even gebruik gemaakt en na het douchen de BBQ aangestoken. Het regent alleen, dus we zitten maar in de auto.

Zo naar bed, dan kunnen we morgen mooi aanschuiven bij de pancakes en nog even naar het aquarium hier. Daarna richting Washington, daar hebben we een camping gereserveerd.

Adios, amigos! Tot snel maar weer! :-)

• 03 Juli 2017 - 22:00

Angela:

Wow! Een walvis! Geweldig zeg, dat jullie die hebben gespot. Dat zijn toch wel de krenten in de pap tijdens je vakantie. Wij zijn inmiddels weer thuis, morgen weer aan het werk. Groetjes!!!

• 03 Juli 2017 - 22:02

Inge:

Hallo amigo's!

Gauw nog even op de valreep een reactie!
    Hopelijk hebben jullie inmiddels lekkerder weertje. Droog met een zonnetje, als het kan.
    Blijf schrijven ajb, het is elke keer genieten!

Liefs,
    Mom

• 04 Juli 2017 - 15:55

Marijke:

Hoi Paul en Sophie,
    Bedankt voor de mooie kaart van Lake Tahoe. Je weet, ik ben altijd blij met een ansicht! Wat een avonturen beleven jullie. En dan ook nog een walvis gezien! Dat is echt nog een wens van mij om walvissen te zien en natuurlijk ook nog het Noorderlicht.
    Jammer dat de laatste dagen zo koud zijn, dan is het in een tentje toch een beetje afzien.
    Nog fijne dagen in dat verre Amerika en hopelijk weer een beetje hogere temperatuur voor jullie.
    Groetjes Aad en Marijke