Bristol & Florida Caverns - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Bristol & Florida Caverns - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Bristol & Florida Caverns

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

18 September 2018 | Verenigde Staten, Blountstown

Mornin'!

Vanochtend hebben we een beetje uitgeslapen. We hadden niet heel veel op de planning staan en toch is het allemaal een beetje anders gelopen dan de bedoeling was.

Eerst pakten we de auto om een rondje te maken door Bristol. Dit is de plaats waar ik mijn jaar toen ben begonnen en waar ik op school heb gezeten. Een beetje de definitie van small town America. Ik liet Paul alle plekken zien waar ik veel was: de school, het footballveld, het eerste huis waar ik woonde, de Piggly Wiggly - dat soort dingen. Blij dat hij er nu ook een beeld bij heeft.

Daarna gingen we nog even proberen te vliegen met de drone bij de brug, maar die deed het natuurlijk niet. Ik geloof dat we hem nu wel goed hebben ingesteld, dus ik hoop dat we dat nog kunnen doen van de week.

Eigenlijk hadden we 's middags iets anders gepland, maar er was iemand ziek geworden waardoor het niet meer door ging. Misschien komt het nog, maar dat horen jullie dan vanzelf wel. :-)
Als back-up plan hadden we bedacht om naar een zoetwaterbron te gaan waar je kunt zwemmen, een prachtige plek. Helaas is het al gesloten voor het jaar. Waarom weet ik niet, want het is nog steeds tegen de 40 graden. Maar ja, dan maar niet.

Uiteindelijk bedacht om naar de Florida Caverns te gaan, daar was ik ook nog niet geweest. Het is een half uurtje rijden en een vrij grote grot in een State Park. We kregen een privé-rondleiding want er was niemand anders. Scott leidde ons rond en wist allemaal leuke dingen te vertellen en te laten zien. Zo hebben we een haaientand uit het plafond zien steken en een fossiel van een ammoniet ontdekt in de muren. Dat is allemaal nog uit de tijd dat Florida water was (net als Flevoland, maar dan iets langer geleden - 35 miljoen jaar). Leuk was nog wel dat ze het al een State Park hadden gemaakt voordat ze erachter waren dat er grotten waren. Jerome vroeg nog hoe het park dan toen heette, maar dat wist Scott niet. Suggestie: Florida Caverns, maybe?

De zoon van mijn Amerikaanse ouders is vrachtwagenchauffeur en maandenlang weg iedere keer, maar vandaag kwam hij toevallig door Florida dus hij nam zijn dagelijkse pauze hier. We gingen met hem en zijn vrouw en kinderen uit eten en het was goed om hem weer eens te zien. Het is tenslotte mijn broer!

Eenmaal thuis zijn we naar binnengerend om de verrekijker te pakken en zijn we snel in de pick-up truck gestapt om naar een veld met herten te gaan. Het is een stuk land waar een meneer herten houdt waar mensen vervolgens op kunnen jagen. Maakt het naar mijn idee wel een beetje te makkelijk, maar wie ben ik. We zagen er denk ik een stuk of 40, waarvan sommige met een groot gewei. Die zijn natuurlijk de meeste punten. We gingen achterin de pick-up truck staan met de verrekijker. Heerlijk redneck, maar wel weer een leuke experience. Dit maak je niet mee als je hier zelf naartoe gaat.

Op de terugweg weer naar huis gingen we nog even langs bij opa. Een man van 88 met inmiddels achterachterkleinkinderen. Hij begint wel oud te worden, maar hij is nog behoorlijk zelfstandig. Ook fijn om hem weer te zien, al geloof ik wel dat Paul nu echt iedereen heeft ontmoet. :-)

Morgen gaan we naar mijn favoriete plek op de wereld, maar dat horen jullie morgen. Doei!

  • 18 September 2018 - 03:47

    Inge:

    Hoe redneck kun je zijn???? Super zielig voor die lieve hertjes!
    Leuk dat jullie Chris hebben kunnen ontmoeten en bij Mr. Creel langs zijn geweest.
    Nou, ik ben benieuwd naar je meest favoriete plek op de wereld waar jullie vandaag heen gaan! Begint het met St.? En kun je er sand dollars zoeken?

    Anyway, heel veel plezier!
    Liefs, mom.

  • 18 September 2018 - 12:36

    John En Nanny:

    Fijn dat wij jullie weer kunnen volgen. Wat jullie beleven wordt zo beschreven alsof wij er bij zijn.
    Geniet van alles.

    x J en N

  • 19 September 2018 - 09:00

    Marijke:

    Hoi Sophie en Paul, we lopen een paar verslagen achter, omdat we niet altijd internet hebben. Nu zijn we weer helemaal bij met alle belevenissen van jullie.
    Jullie hebben best al weer veel gezien. Vooral die dolfijnen, dat lijkt me een machtig mooi gezicht. Mijn gespotte dieren van vandaag zijn: een dooie rat, een klein slangetje die over het fietspad glibberde, een mini kikkertje en op de camping komt er steeds een roedel eenden om brood bedelen. Verschil moet er zijn, nietwaar! Dat van die herten, vind ik wel een beetje zielig en ook wel een erg makkelijke prooi. Veel plezier en geniet van jullie mooie reis.
    Groetjes van A en M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Blountstown

Paul en Sophie

Actief sinds 21 Juni 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 38892

Voorgaande reizen:

09 September 2022 - 01 Oktober 2022

Florida to New York 2022

09 Juni 2022 - 19 Juni 2022

Mexico 2022

04 Oktober 2021 - 15 Oktober 2021

Curaçao 2021

13 September 2020 - 23 September 2020

Oostenrijk 2020

26 Februari 2020 - 02 Maart 2020

Avetts at the Beach 2020

15 September 2019 - 29 September 2019

Maleisië 2019

14 September 2018 - 01 Oktober 2018

Florida 2018

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

Oregon 2017

16 Augustus 2016 - 23 Augustus 2016

Sverige 2016

22 Juni 2015 - 13 Juli 2015

Florida 2015

Landen bezocht: