River days - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu River days - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

River days

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

16 September 2018 | Verenigde Staten, Blountstown

Hallo, zijn we weer!

Vandaag moesten we vrij vroeg op, want we hadden om 9 uur afgesproken bij de rivier met de dochter van de Creels en haar man. Ook de zus van mijn Amerikaanse moeder was mee, die had ik ook al een hele tijd niet gezien. Die andere twee hadden een boot meegenomen en met z'n zevenen gingen we de rivier op.

Het is een brede rivier die Blountstown (waar ik woonde) en Bristol (waar ik naar school ging) scheidt. Het leuke is dat dit ook meteen de grens is van twee tijdzones - je moet dus goed met mensen een tijd afspreken. Er zit veel wildlife, voornamelijk buizerds, ibissen, meervallen en schildpadden. Máár, we hebben ook twee bald eagles gezien (Murica!) en een alligator, dat heet hier gewoon een gator. Hoort erbij, daar kwamen we voor! De schoonzoon van mijn ouders die mee was wist heel veel te vertellen over de rivier en dat was wel heel leuk. Iedereen groeit hier op om de rivier en het hoort gewoon bij het leven.

Ergens onderweg mochten we eruit om een stuk omhoog te klimmen over rotsen. Lekker redneck, doen we. Dit waren alleen niet echt rotsen, meer zand, dus het was vrij lastig want je zakt steeds weg. Om mijn voeten af te wassen stapte ik in drijfzand, dus dat schoot ook niet echt op. Paul vond hier nog een leeg schild van een schildpad, waar we mee op de foto zijn gegaan. Ik zal hem bijvoegen.

Toen we bij het einde van de rivier kwamen, bij een dam, meerden we aan en gingen we eruit. Hier was een heel parkje met picknicktafels, dus we gingen lekker lunchen. Overal was natuurlijk voor gezorgd, van chippies, alle soorten drinken die we misschien wel wilden hebben, tot gefrituurde kip, broodjes en alle soorten beleg. Het was weer heerlijk.
Eenmaal terug bij de boot was er een telefoon vermist. Overal gezocht, maar niet gevonden. Er waren drie jongens aan het vissen op de steiger waar we waren aangemeerd en die vertelden dat er een man langs was gekomen die wegliep met een telefoon. Gestolen dus. De politie kwam langs dus meteen aangifte gedaan en maar weer terug.

Eenmaal thuis kwam de hele familie langs en hebben we gegrild en homemade ice cream gemaakt en opgegeten. Ik vond het vroeger al heel druk, maar er zijn alleen maar meer kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen bijgekomen. Poeh! Wel heel gezellig hoor.

"We" hebben ook paarden en een van de schoondochters had ze opgezadeld, waarna veel kinderen op ze gingen rijden. Ook Paul is een rondje geweest! Ook daarvan zal ik een foto bijvoegen.

Al met al dus een lange dag, maar wel heel leuk! Behoorlijk redneck, maar dat hoort er zeker bij. Ik kijk uit wat morgen weer gaat brengen.

Groetjes en tot morgen!

• 17 September 2018 - 03:54

Angela Van Wijk:

Leuke foto’s!

• 17 September 2018 - 05:20

Remco:

Wat een leuk verslag en foto's. Kunnen we toch ook een beetje mee genieten. Veel plezier nog. Tot het volgende blog.
    Groetjes.

• 17 September 2018 - 05:31

Inge:

Wat een leuk blog weer over een heerlijk redneck dagje op de Apalachicola river. Heb er weer van genoten. Veel plezier weer vandaag (maandag)!
    Liefs uit Julianadorp XX

• 17 September 2018 - 21:24

Rick:

Ik zie dat jullie lekker aan het genieten zijn, ga zo door :P
    Hopelijk is het weer bij jullie net zo goed als bij ons nu.
    Dan krijg je inderdaad wel een rooie nek van die zon.

Veel plezier,
    Rick