St. George Island - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu St. George Island - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

St. George Island

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

19 September 2018 | Verenigde Staten, Blountstown

Hi y'all! Vandaag was wederom weer een dag vol belevenissen.

We stonden op en na een enorm en lekker zelfgemaakt ontbijt maakten we ons klaar voor de dag. De auto bracht ons vandaag naar St. George Island – de plek waar ik het gister over had, mijn favoriete plek op aarde. Ik ben hier al meerdere keren geweest en vind het zo’n speciale, prachtige plek dat ik Paul hier wel mee naartoe moest nemen. Het is een eiland in de Golf van Mexico waar je komt met een behoorlijke lange brug. Op dit eiland ligt een state park en daar is een heel mooi strand met het zachtste zand wat geluid maakt als je eroverheen loopt. Het stikt er van de pelikanen, er zijn zeeschildpadden en vandaag helaas ook kwallen. Én: een hele hoop dolfijnen. Dat was een enorm bijzonder gezicht en hadden we beide nog nooit eerder (in het wild) gezien. Het beste van St. George Island vind ik wel dat er heel weinig mensen zijn, ze noemen dat stuk kust ook wel The Forgotten Coast. Daarna nog een lekker ijs”je” gegeten (denk halve liter) bij de lokale ijssalon en we gingen verder naar Mexico Beach.

Na ons enorme ijsje op St. George Island hadden we niet echt honger meer, maar het plan was om te lunchen bij een restaurant in Mexico Beach. Allemaal een voorafje besteld en we zaten weer propvol. We reden terug naar huis en eenmaal thuis moesten we eigenlijk meteen al weer weg om naar de football game te gaan van één van de kleinzoons.

Voor de footballgame was natuurlijk eerst nog een gebed, waarop het volkslied volgde. Heerlijk patriottisch. Eerst leek Liberty County heel erg te verliezen (ik vroeg nog of onze kant van het scoreboard kapot was, maar dat werd niet echt gewaareerd), maar daarna volgde Liberty Touchdown na Liberty Touchdown. Uiteraard waren er ook cheerleaders en al dat geneuzel. Ik zag nog mijn Engelse lerares, maar ik geloof niet dat ze me herkende.

In het vierde en laatste quarter van de wedstrijd werd mijn “zus” gebeld dat haar zoon een ongeluk had en dat hij haar nodig had. We sprongen allemaal meteen in de auto en reden naar het ongeluk. Het viel gelukkig allemaal reuze mee, maar hij was wel geschrokken. Hij is 16 en had natuurlijk pas net zijn rijbewijs. Natuurlijk was er politie bij, die zijn altijd in de buurt en zien alles. Welk team uiteindelijk nu gewonnen heeft weet ik eigenlijk niet.

Ik vond het een hele leuke dag en vond het echt heel cool om zo veel dolfijnen te zien. Wat een toeval, we hebben wel weer veel geluk. Vorig jaar zagen we een walvis en beren, dit jaar een alligator, bald eagles en dolfijnen. Wat een land.

Wat morgen op het programma staat zijn we nog niet helemaal uit. We zien het wel! In ieder geval ’s avonds iets wel héél cools! Tot morgen!

• 19 September 2018 - 02:57

Angela Van Wijk:

Wat geweldig dat jullie dolfijnen hebben kunnen spotten! Dat blijft toch altijd bijzonder, hoe vaak je zo ook kunt zien in het dolfinarium

• 19 September 2018 - 10:53

Inge:

Wat een leuke dag en door de goed geschreven verslagen kunnen wij heerlijk meegenieten. Wat een cadeautje dat jullie dan ook nog een school dolfijnen zien! Begin zo langzamerhand wel een beetje jaloers te worden. We kijken alweer uit naar het volgende verslag!
    Groetjes en veel plezier weer!