Eerste dag in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Eerste dag in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Kuala Lumpur

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

16 September 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goedemiddag allemaal!

Dit keer een reis naar Maleisië, iets heel anders dan anders. We hopen dat jullie weer gezellig meelezen!

We waren gisteren, zondag, nog even druk met inpakken en opruimen thuis, maar rond een uur of drie zijn we naar Schiphol gegaan. Daar onder genot van een burger zitten wachten tot we het vliegtuig in mochten. Het was een reis van 12 uur, vrij lang, maar het viel ons gelukkig mee. We hebben allebei gelukkig nog wel even onze oogjes kunnen sluiten. Eenmaal aangekomen rook het gewoon al naar Azië. Veel te lange rijen bij immigratie, maar moet je maar even doorheen. Hebben nu een coole nieuwe stempel!

Er was een klein vrouwtje (en dan ECHT klein, nog geen 1.50) die ons opwachtte met een bordje met Paul’s naam erop. Ik vroeg mij een beetje af hoe dat zou lukken met haar korte pootjes in een auto, maar ze begeleidde ons naar een busje met chauffeur die ons uiteindelijk naar het hotel heeft gebracht. We hebben onderweg niet heel veel kunnen zien van de omgeving vanwege de mist (of is het smog?), maar wat we zagen was cool: net een regenwoud met heel veel palmbomen. En ook heel fijn dat we zo goed verzorgd worden!

Eenmaal in het hotel ingecheckt en even gedoucht, was ik in ieder geval wel aan toe na zo’n lange reis. Daarna zijn we naar het grootste winkelcentrum van Azië gegaan, dat is hier 10 minuutjes lopend vandaan. We kwamen eerst ergens en we vonden het nogal tegenvallen, maar dat was een mindere mini-versie. We hebben daar wel meteen gegeten – het was Aziatisch eten en ik zat vet m’n best te doen met het eten opeten (+ met stokjes!), maar er waren een paar andere Westerse mensen en die aten de noedels als Italiaanse kinderen spaghetti eten…… Het kan dus altijd erger.

Daarna vonden we de echte mall, dat was toch wel een stuk groter en cooler. Helaas was het tegen die tijd al bijna sluitingstijd en hebben we besloten dit morgen of een andere keer nog eens te bezoeken. Alle tijd!

Wel alweer een lange blog terwijl er nog niet heel veel gebeurd is, maar dit is ook wel een hele andere reis dan normaal!

Tot morgen!

Liefs,
Paul en Sophie

• 16 September 2019 - 17:12

Inge:

Joepie! We gaan weer meelezen en meegenieten met de reisverslagen! Jazeker!
    En dit keer uit een heel andere hoek van de wereld. Spannend!
    Eten ziet er heerlijk uit op de foto! Veel plezier; geniet maar lekker!
    Ik kijk nu al uit naar het blog van morgen!

• 17 September 2019 - 12:12

Remco:

Leuk verslag alweer van de eerste dag. Wat een mooi gebouw op de foto. Jullie hotel? Tot morgen. Geniet ze vandaag.