Batu Caves - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Batu Caves - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Batu Caves

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

17 September 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Petang yang baik!

Vanochtend werden we wakker door de wekker want we hadden heerlijk de jetlag weg geslapen. Even ontbeten in het hotel, wat bestond uit croissants en brood – want mihoen als je net wakker bent gaat een beetje ver. Daarna ons klaargemaakt en vertrokken naar het treinstation! Het ging allemaal vrij voorspoedig en we kwamen na iets van anderhalf uur aan bij de Batu Caves.

De Batu Caves is eigenlijk een hele grote, hoge grot met allemaal kleine tempels erin. Dit is van de Hindu’s, dus allemaal vrolijke kleurtjes, dieren en een hele poppenkast aan goden. Een soort overvloed aan kerststalletjes, maar dan anders. Bedoel ik niet verkeerd, trouwens. Eerst moest je een hele hoop trappen op (volgens mijn horloge 40 verdiepingen) en daarna kwam je in de grot uit waar verschillende soort kamers waren, dat waren dan de tempels. Je moest daarvoor op blote voeten, dus dat hebben we maar even gelaten. Overigens liepen overal aapjes, ook met baby-aapjes!

Ik geloof dat we dezelfde trein weer terug hadden genomen, want het was zo heet dat we eigenlijk meteen de trein (lees: airco) weer in wilden. In tempels is het niet toegestaan om korte broeken of blote schouders te hebben, dus we hadden warme kleding aan vandaag. We hebben de koelte maar weer opgezocht in het winkelcentrum, waar we nog kleine prulletjes hebben gekocht, maar niets bijzonders. Ze zijn hier trouwens heel opdringerig in winkels, ze lopen de hele tijd met je mee en kennen het begrip van personal space niet. Heel vervelend en schrikt ons wel af, eerlijk gezegd.

In het hotel zijn we nog even de infinity pool in gegaan hier op het dak, lekker afkoelen! Die is niet verwarmd, maar hier dus eigenlijk wel lekker met die hitte.

Tot morgen!

• 17 September 2019 - 17:58

John En Nanny:

Vervelend die gasten mag je ze niet slaan
    Wel heel mooi alles en ja airco ook iets voor thuis
    Wel genieten hoor.

• 17 September 2019 - 21:11

Inge:

Leuk avontuur vandaag! Wel vervelend ja die opdringerige typjes. Jullie vallen vast ook erg op tussen de natives.
    Infinity pool!!!!?? Gaaf!!
    Veel plezier morgen, ben nu al benieuwd!

• 17 September 2019 - 21:16

Angela:

Ziet er prachtig uit en dat enorme beeld.....! Wel lekker dat zwembad, zeker na zo’n warme dag!