When you get to Asheville - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu When you get to Asheville - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

When you get to Asheville

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

16 September 2022 | Verenigde Staten, Asheville

Goedemorgen kampeerberen!

Het was niet echt een eventful day vandaag, maar een verslagje is inmiddels routine. Vanochtend gingen we in Statesville na het ontbijt en een douche de weg op. Het plan waren we nog niet helemaal uit, in ieder geval richting Asheville.

We reden eerst een heel stuk over de interstate, daarna gingen we over een bergweggetje naar Chimney Rock. Dit bergweggetje werd steeds enger en hoewel we het state park nog in moesten zijn we bij de eerste mogelijkheid omgekeerd. Ik dacht de remmen al te ruiken en had helemaal kramp in mijn arm van de deur vasthouden. Het state park was een kleine $40 en omdat die weg nog meer haarspelderig werd hebben we het niet gedaan. Het lijkt wel de vakantie van de dingen die we zijn overgeslagen..

De langere route naar Asheville was over normale wegen, dus die namen we. Bij Asheville hebben we nog even een stop gedaan bij een outlet en daarna hebben we de camping opgezocht. We hebben besloten hier twee nachten te blijven, omdat we bijna alleen maar aan het rijden zijn. We sloten de dag af met de eerste barbecue van de vakantie - lekker verbrande hamburgerbroodjes en de beroemde garlic bread de pumpkin spice sla die we op dag 1 kochten en nog steeds goed was. Best een prima koelkast in deze camper.

De camping waar we staan is wederom een KOA, hij is groot en helemaal vol. Het ligt aan twee meertjes tussen de bergen, het is hier werkelijk prachtig. Er zijn veel families, de meesten zijn nu as we speak de tenten nog aan het opzetten met hun hoofdlampen. Toch wel blij met ons busje zo, zeker nu het niet meer zo heet is. Morgen blijven we denk ik op de camping, maar meer daarover natuurlijk later.

Liefs van ons!

• 17 September 2022 - 08:48

Remco:

Leuke foto’s. Denk er inderdaad om dat jullie je tijd verdelen! Anders staan jullie binnen no-time aan de finish.
    Veel plezier.

• 17 September 2022 - 09:17

Angela:

Oei dat snap ik, ik ben ook niet weg van die smalle bergwegen. Had ik zelfs in Duitsland al last van. Even lekker een paar dagen rustig aan, goede beslissing! Gewoon even genieten van het mooie weer en de omgeving

• 17 September 2022 - 09:27

Inge:

Goede beslissing hoor en nu lekker twee dagen camping life. Er is een hoop te doen op de camping, zag ik op internet. En mooi daar hoor in de Blue Ridge Mountains.
    Fijne dag!

• 17 September 2022 - 11:57

Jose & Peter:

Leuk verhaal over het UFO welkom center en de overleden slang???? en dat mega Sweet Tea glas, love it!! Gekke amerikanen.
    Wij krijgen door jullie aanstekelijke verhalen ook weer trek in verbrande hamburger broodjes en garlic bread. En nu de omgeving verkennen, zo te lezen heel mooi

• 17 September 2022 - 21:20

Anne En Mitchell:

Hallo lieve medereizigers,

Ik liep een beetje achter met lezen, maar we zijn weer helemaal bij!
    Wat maken jullie een hoop bijzondere dingen mee zeg. Echt leuk om te lezen :D
    Als jullie terugkomen zijn jullie minstens 50% pompoen geworden als ik het zo lees

Liefs,
    Anne