KAISERSCHMARREN! - Reisverslag uit Sankt Michael im Lungau, Oostenrijk van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu KAISERSCHMARREN! - Reisverslag uit Sankt Michael im Lungau, Oostenrijk van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

KAISERSCHMARREN!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

17 September 2020 | Oostenrijk, Sankt Michael im Lungau

Hallo, zijn we weer :)
We vinden de reacties super leuk en lief, bedankt allemaal voor het meelezen en het plaatsen van de reacties.

Eigenlijk heb ik niet heel veel te melden over vandaag, we hebben het erg rustig aan gedaan. Na ons dagelijkse langsgebrachte ontbijtje en het klaarmaken voor de dag zijn we alleen even wandelend erop uit geweest. Het was vandaag ook best wel koud en bewolkt.

Eerst even langs de auto, want Remco had gezegd dat we even olie moesten peilen na zo veel kilometer. Goed idee - gelukkig weet ik hoe dat moet. De olie blijkt inderdaad rond het minimum te zitten, dus dat gaan we morgen allereerst fixen. Moeten wel goed voor ons vertrouwde bakkie zorgen.

Daarna gingen we lopend naar de rodelbaan, want dat hoort er natuurlijk bij in de bergen. Het ging best wel hard maar ook dat hoort erbij. Altijd leuk. Paul zei dat mijn haar helemaal horizontaal vloog zo hard als het ging, hihi.

Daarna hadden we een open restaurant gespot, dus we zijn meteen maar aangeschoven. We deden het menu open en ja hoor: KAISERSCHMARREN! Het is erg belangrijk dat je woorden zoals kaiserschmarren op je beste Duits schreeuwt, dat maakt het authenthiek. Er kwam even later een hoopje pannenkoek op ons af met een klodder slagroom en een bolletje ijs. Het was wel te eten, maar we waren behoorlijk misselijk en kregen het ook niet op. Dat hebben we ook weer geprobeerd!

Daarna eigenlijk weer terug naar het huisje gegaan en de dag voorbij laten vliegen. Ook wel eens lekker. We zaten ook zo vol van de kaiserschmarren dat we eigenlijk niet eens hebben gedineerd. Straks denk ik een spelletje doen en naar bed.

• 17 September 2020 - 20:44

Rick:

Ik hoop misselijk van de rodelbaan en niet van de KAISERSCHMARREN :P
    Veel plezier verder, lekker genieten :D

• 17 September 2020 - 21:18

Inge:

Cool dat rodelen! Met horizontaal haar nog wel.
    En dat kaiserschmarren kun je ook weer van je bucketlist schrappen. Ik snap wel dat je daar kotsmisselijk van wordt, ja. Geef mij maar een currywurst mit pommes.

Lekker relaxed dagje zo evengoed. Hopelijk rusten jullie ook een beetje uit na al die hektiek van de afgelopen maanden.

Fijne dag weer morgen!!

• 17 September 2020 - 21:19

Remco:

Zo’n relax dagje is ook wel eens lekker toch, het is tenslotte vakantie. Wat jammer dat de Kaiserschsmarren niet helemaal jullie ding is. Nou ja, scheelt weer avond eten.
    Goed dat jullie morgen nog even het autootje gaan verzorgen.
    Fijne dag voor morgen en tot het volgend blog.
    Liefs,
    Remco.

• 17 September 2020 - 22:32

Angela:

Mmmmm, KAISERSCHMARREN. Zou het toch nog eens ergens anders proberen, want het is echt heel lekker. Daar zit vast verschil in. Of samen een portie delen. Dat rodelen is leuk hè. Genieten! Veel plezier en voorzichtig met het autootje.