Frankfurt Oder (niet dus) - Reisverslag uit Wiesbaden, Duitsland van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Frankfurt Oder (niet dus) - Reisverslag uit Wiesbaden, Duitsland van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Frankfurt Oder (niet dus)

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

21 September 2020 | Duitsland, Wiesbaden

Hallo luitjes!

Gister had ik niet geschreven omdat het een relax- en inpakdag was geworden. Niets speciaals dus.

Vanochtend moesten we om 10:30 weg, maar omdat we een hotel geboekt hadden van over de helft wilden we eigenlijk zo vroeg mogelijk weg. De wekker hadden we gezet om 8:00 en omdat bijna alles al ingepakt was zag het ernaar uit dat we om 9:00 wel op weg konden. Zo, alles verzameld in de woonkamer, Paul haalt de auto wel even.... Hij komt rennend binnen (achteraf wel raar), ik roep nog "HOLA SEÑOR", waar Paul op reageert "nee, we hebben een probleem". Blijkbaar startte de auto niet. Terwijl ik mijn schoenen aan deed eerst maar even papa, mijn redder in nood, gebeld om te vragen of hij tips heeft en wat we moeten doen. Helaas konden we daar eigenlijk weinig mee, want we hebben er gewoon te weinig verstand van en willen ook niet iets fout doen. Gelukkig hebben we wegenwacht, dus die meteen maar gebeld. Zou een uur tot anderhalf duren, dus op tijd vertrekken zat er niet meer in.

Even naar de receptie om de situatie uit te leggen, die waren gelukkig heel meegaand. We konden het huisje tot 4 uur aanhouden, ook al wilden we dat niet, het was wel fijn. Nog even met papa geappt, die vroeg of we niet een lampje aan hadden laten staan. Dat had Paul blijkbaar. Gelukkig wisten we toen waar het probleem was (lege accu) en konden we de auto aanduwen. Ik achter het stuur in de parkeergarage, Paul duwen en.... JA! Hij doet het! Ik heb juichend de auto naar ons huisje gereden om de spullen in te laden (vooral ook niet de auto uitzetten) en de baan op! We zijn zo blij dat het niet een probleem van de auto was, maar een menselijke fout. En wat fijn dat het zo goed en makkelijk opgelost was uiteindelijk.

Daarna op weg naar Frankfurt! Het liedje Zoutelande van Bløf is een vertaling/cover van een Duits liedje over het plaatsje Frankfurt Oder, wat we dus al een paar dagen zingen. We wisten dat we in de buurt van Frankfurt wilden stoppen en het leek ons dan ook wel leuk om in Frankfurt Oder te slapen. Blijkbaar ligt dat heel ergens anders, namelijk tegen de grens van Polen. Jammer. De reis ging dus naar Wiesbaden, een plaatsje vlakbij de echte Frankfurt. Vanaf Oostenrijk was dit 7 uur non-stop rijden, dus best wel een flinke rit.

Toen ik een jaar in de VS woonde trok ik veel op met andere uitwisselingsstudenten, waaronder twee Duitse meisjes. Een daarvan, Sophia, komt uit Wiesbaden, dus ik had haar een berichtje gestuurd. Inmiddels woont ze in Frankfurt, dus daar hebben we afgesproken vanavond. Het was erg gezellig en leuk om haar weer eens te zien na 9 (!) jaar.

Vanaf Frankfurt naar Wiesbaden was het nog maar een half uurtje. Omdat we nog niet gegeten hadden zijn we nog even langs de McDonald's gereden. De afslag hier kon je alleen op Google Maps zien, de weg zelf zag je niet. Met zijn tweeen zien we het amper, ik snap echt niet hoe je dit zonder Maps zou doen. Petje af naar alle generaties voor ons die dit met een analoge kaart deden. We doen het jullie niet na.

Inmiddels eindelijk aangekomen in het hotel. Even de nuggets opgesmikkeld, de blog typen en naar bed. Het was een erg lange dag. Het is een heel prettig, schoon en mooi hotel, dus dat is ook fijn. Morgen op naar huis en dan is het gedaan met de pret - daar sluit ik dan ook de blog mee af voor deze vakantie. Bedankt weer voor het meelezen allemaal en tot de volgende keer. :-) Tschuss!

• 21 September 2020 - 22:09

Inge :

Oeps wat een lange rit, blij dat jullie nu veilig in een fijn hotel zijn.
    Ontzettend leuk dat jullie Sophia hebben opgezocht, ben benieuwd naar het verhaal.

Bedankt voor alle leuke blogs, ik heb er weer enorm van genoten!!
    Goede reis terug morgen, be safe.

Tot gauw!

• 21 September 2020 - 22:21

Remco:

Wat een gedoe met de auto. Gelukkig is het jullie gelukt zonder de hulp van de wegenwacht, scheelt toch weer tijd.
    Jullie hebben vandaag een lange rit achter de rug, dan nog een blog schrijven voor de lezers. Petje af. Nu zo heerlijk naar jullie mandje en morgen nog een lange rit voor de boeg.
    Dank voor het leuke blog deze vakantie en een safe trip naar huis morgen.
    Laat even weten als jullie gearriveerd zijn, zijn wij ook weer gerust.

Liefs,
    Remco.

• 22 September 2020 - 00:12

Rick:

Gelukkig was het alleen maar een lege accu xD Fijne laatste loodjes naar huis morgen.
    Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen uitrusten voor de verhuizing binnenkort.

• 22 September 2020 - 00:54

Angela:

Oooo, wat een gedoe zeg! Kun je net hebben voor zo’n lange rit. Gelukkig is alles goed gekomen en gegaan en zijn jullie alweer een eind op weg naar huis. Doe voorzichtig nog, het laatste stuk, laat me maar weten als jullie weer thuis zijn, dat maakt, net als Remco zegt, gerust. Lieve groetjes van ons samen