Blazend de berg op - Reisverslag uit Sankt Michael im Lungau, Oostenrijk van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Blazend de berg op - Reisverslag uit Sankt Michael im Lungau, Oostenrijk van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Blazend de berg op

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

14 September 2020 | Oostenrijk, Sankt Michael im Lungau

Gutenabend!

Vanochtend stond al weer vroeg de wekker, want de weg wacht niet op ons. Het plan was om vandaag naar onze bestemming in Oostenrijk te rijden, maar ook dat was nog 5,5 uur. We hadden dus weer een lange reis voor de boeg.

Met Paul aan het stuur vertrokken we richting het zuiden. Na een half uurtje bij de eerste McDonald's gestopt voor koffie en een klein ontbijt, wat we in ons beste Duits hebben besteld. Het verbaast ons toch nog wel hoe veel woordjes we weten. Onderweg is het inmiddels ook een sport geworden om Duitse woorden zo te schreeuwen dat het boos lijkt. Niet moeiljk met Duits.

Na de McDonald's ook nog even getankt en bij een DM gestopt voor wat inkopen. De BTW is in Duitsland door corona namelijk verlaagd. Inmiddels verschenen in de verte al de echt hoge bergen. Na een korte tussenstop om de benen te strekken voorbij München was het mijn beurt om te rijden - dat was natuurlijk het leuke deel met de tunnels door de bergen heen. Een prachtig gebied met al die enorme bergen. Het voelt een beetje alsof je door een Almhof-reclame rijdt. Voor mij de eerste keer in Oostenrijk - ik vind het nu al wel voor herhaling vatbaar.

In de buurt van Katschberg werd het ineens wel heel steil met 15%. Ons arme Citroen C1'tje redt het wel, maar je hoort dat hij het zwaar heeft. Paul maakte toen we aankwamen de opmerking dat we verder ook nergens vergelijkbare auto's hebben zien rijden. Best logisch...

We zitten in het Landalpark op een hoge berg en vanaf de eettafel kijken we zo de berg op. In de winter zal het hier nog mooier zijn met de sneeuw, maar het is nu ook werkelijk prachtig. Overal waar je kijk lijkt het wel een ansichtkaart.

Voor eten zijn we weer de berg af gereden (nog enger dan omhoog) en bij de plaatselijke supermarkt wat gehaald. Lekker hier in de oven en smullen maar.

Geen idee nog wat we morgen gaan doen, maar dat zien we dan wel. :-)
Auf wiederschnitzel!

P.S. de plaats doet het niet, we zitten in Katschberg maar die is onbekend.

• 14 September 2020 - 20:13

Angela:

Pff dat was wel billenknijpen dan, de berg op. Gelukkig is de bagage er nu uit, dat scheelt toch. Nu kan het genieten beginnen. Ps: de DM in Duitsland is altíj́d goedkoop, wij halen daar al onze drogisterij artikelen.
    Veel plezier, we kijken uit naar de foto’s

• 14 September 2020 - 20:35

Inge:

Fijn dat jullie veilig op de plaats van bestemming zijn aangekomen! Best een hele afstand!
    Maar dat zit erop!
    Ik zie het echt voor me hoe jullie die Duitse woorden schreeuwen. Mooie taal, maar helaas klinkt het altijd als snauwen. Anyway, super grappig!

Heel veel plezier in Oostenrijk, geniet van de mooie natuur!
    Ons verzoek is wel om bij wandelingen dit keer gps in te schakelen. Just saying.

Have fun en de hartelijkste groetjes uit Dwingeloo!