The road to Blountstown - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu The road to Blountstown - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

The road to Blountstown

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

11 September 2022 | Verenigde Staten, Blountstown

Goedemorgen!!!!

De ochtend begon vanochtend al vroeg. Onze jetlag is nog niet helemaal voorbij - we werden om 5 uur wakker en na wat draaien zijn we er toch maar erg vroeg uit gegaan. Het was ontzettend heet de hele nacht, we hebben op de deken geslapen in plaats van eronder en de hele nacht lekker geplakt. Ik toverde in een handomdraai een gezellig ontbijtje op de picknicktafel, compleet met rood geruit tafelkleedje.

We togen daarna naar the trail op de camping, die was 10 minuten heen en terug naar de op een na oudste eikenboom van Florida. Inderdaad, grote boom. Het mos wat hier in de bomen hangt is bijzonder en is wel ansichtkaart-waardig. De muggen waren helaas ook aanwezig dus de terugweg op dubbele snelheid. Snel douchen en de airco in, op weg naar het noorden.

Het was een uur of vier rijden naar Blountstown. Voor eventuele nieuwe lezers: de plek waar ik 11 (!) jaar geleden een jaar heb gewoond bij een stel hele lieve mensen - de Creels. We kwamen door Tallahassee en wilden nog even stoppen voor lunch, dus schoven we aan bij de zuivelkoningin. Naast het restaurant zat een bedrijf waarvan ik weet dat de zoon van de Creels werkte, ik wist niet of dat nog zo was dus zijn we even binnen een kijkje gaan nemen. Wie weet! Achteraf bleek dat hij vorige week daar zijn laatste dag had. We hadden vlakbij onze bestemming nog een typische Floridiaanse regenbui op ons hoofd, wat een beetje eng was, maar ook wel fijn: het voorruit is weer helemaal schoon.

We hebben gezellig bijgekletst met mijn surrogaat-ouders en ze namen ons mee uit eten naar een restaurant in Wakulla Springs. We hebben gesmuld van Southern cuisine: sweet tea, fried pickles en Paul probeerde voor het eerst cheese grits en catfish. Gesmikkeld hebben we!

Al met al een hele gezellige dag met oude bekenden, waar ik lang naar uit heb gekeken. Het is en blijft thuiskomen hier in Blountstown, het is jammer dat we maar 1 dagje hier hebben.

Groetjes en tot de volgende! :-)

• 12 September 2022 - 08:04

Inge:

Zooooo lekker gesmuld alweer, lees ik wel. Catfish on the table.
    Fijn dat jullie weer even bij the Creels langs zijn! Ze hebben t maar druk dit jaar met NL-visite.
    Hoop dat jullie lekker geslapen hebben in de airco in t huis.

Groeten aan memaw en papaw en op naar t volgende avontuur!

• 12 September 2022 - 08:18

Marijke En Aad:

Goedemorgen reizigers,
    Wat een ontzettend leuke bus hebben jullie. Wel lekker, zo’n huis op wielen. Leuk dat jullie weer bij de Makrelen zijn geweest. Veel plezier en groetjes van ons.

• 12 September 2022 - 10:13

Anne:

Hallo mede avonturiers,

Wat fijn dat jullie echt zo naar de zin hebben

• 12 September 2022 - 10:39

Ireen:

Fijn dat je er eindelijk weer naar toe kon :) fijne reis

• 12 September 2022 - 12:06

Remco:

Altijd een warm welkom bij de Creels, en heerlijk Southern food.
    Nou ja jullie hebben weer blijgeklets, op naar SGI. Heerlijk zwemmen.
    Goede reis, voorzichtig.

• 12 September 2022 - 20:14

Peter & Jose:

Zo leuk om jullie verslag te lezen, het is net of wij weer even terug zijn, en zo grappig wij weten nu ook hoe de fried pickles smaken......heel bijzonder. En wat een toffe bus hebben jullie gehuurd.
    Op naar het volgende avontuur, groetjes