Blowing rock, garages en taco's - Reisverslag uit Meadows of Dan, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Blowing rock, garages en taco's - Reisverslag uit Meadows of Dan, Verenigde Staten van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Blowing rock, garages en taco's

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

19 September 2022 | Verenigde Staten, Meadows of Dan

Hola amigos!

Wat is het toch leuk elke dag om jullie reacties te lezen! Dat maakt het schrijven nog zo veel leuker. Dank jullie wel!

Wij vertrokken vanochtend vanaf de camping bij Blowing Rock naar het plaatsje Blowing Rock met het daarbij behorende toeristenattractie genaamd... Juist. Blowing Rock is een steen waar een legende bij hoort, die beschrijft dat een vrouw daar een pijl schoot in de richting van een 'brave', die de dag erna bij haar wigwam verscheen. Later moest hij vertrekken, maar door deze steen kwam hij weer terug. Door de wind lijkt alles wat je er loslaat terug te komen.

Het was wel een coole plek met een steen, ze hadden er ook een observation deck waar je de Blue Ridge Mountains goed kunt zien. Dat is een prachtig uitzicht waar ik wel uren naar zou kunnen staren. Nog even een Christmas ornament gescoord, want ik blijf natuurlijk een dochter van mijn moeder.

Na Blowing Rock reden we door Boone, waar we wederom een stop maakten bij Walmart, maar ook bij Starbucks en Krispy Kreme. Niet helemaal volgens planning, maar als je iets ziet wat je nog wil proberen moet je er gewoon voor gaan! Ook dat is vakantie.

Iets verderop gaf de auto ineens de melding "oil change required". Da's pech. Geprobeerd contact op te nemen met Escape, maar dat kan blijkbaar niet. We hebben de dichtstbijzijnde garage opgezocht en hebben het bonnetje naar Escape gestuurd. Ze geven aan dat we dat terug krijgen, afwachten maar. We konden in elk geval verder. De vriendelijke Mexicaanse meneer heeft ons uit de brand geholpen. Omdat we inmiddels moesten plassen zijn we naar de Taco Bell gereden en hebben we ook meteen maar een burrito naar binnen geschoven. Ach, we moeten 4 jaar goedmaken hè?

Hoewel we eigenlijk wat verder wilden rijden vandaag gooide de oil change wat roet in het eten. We zijn wel in Virginia beland vandaag, maar iets minder ver dan de bedoeling was. Gelukkig is er plek zat hier op de camping, we zien 1 andere plek bezet, verder niemand. De mevrouw van de camping gaf aan dat hier wel echt beren zitten, dus ik kijk elke 5 seconden alle richtingen in. Vooral die van het bos waar constant eikeltjes uit de boom vallen met veel geritsel. Brrrr, dat slaapt toch niet zo heel lekker.

Voor morgen hebben we de camping alvast geboekt en de komende dagen zijn ook zo goed als gepland. Hopelijk schuiven jullie dan weer gezellig aan :)

Groetjes vanaf Meadows of Dan Campground in.... Meadows of Dan.

• 20 September 2022 - 08:56

Angela En Ruud:

Zo, even jullie verhalen ingehaald, want eergisteren en gisteren kwamen we niet op de site. Wat een heerlijke verhalen en wat treffen jullie het ook met het weer! Dan is het uitzicht vanaf en over de bergen des te mooier. Prettig ook dat jullie steeds makkelijk een campingplekje vinden; niets ergers dan de mededeling "sorry, we're full".

• 20 September 2022 - 09:24

Inge:

Lekker gesmuld ook weer, zo te lezen! Heerlijk verslag weer hoor met leuke belevenissen. Ik geniet heerlijk mee zo.
    Goed dat je niet in een tentje zit daar in berengebied. Je kunt nu zo wegrijden als er een beer aan je auto staat te schudden.
    Veel plezier vandaag weer!

• 20 September 2022 - 09:58

Remco:

Hmm Taco Bell, zou ik ook wel lusten na dat gedoe met de camper. Fijn dat jullie zo goed geholpen zijn. Veel plezier weer, op naar het volgende blog.

• 20 September 2022 - 16:24

Jose & Peter:

Ja die beren, geeft toch een apart gevoel als je weet dat ze in de buurt zijn, kan me er iets bij voorstellen. Ook weer een mooi verhaal (legende) over blowing rock. Ennu... Krispy Kreme nooit van gehoord maar klinkt lekker.
    We zijn benieuwd naar het volgende verhaal.