Bimini - Reisverslag uit Bimini Islands, Bahama's van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu Bimini - Reisverslag uit Bimini Islands, Bahama's van Paul en Sophie - WaarBenJij.nu

Bimini

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Paul en Sophie

24 September 2018 | Bahama's, Bimini Islands

Hallo weer, allemaal! Leuk om te zien dat jullie allemaal meelezen, hoor. We typen vrolijk verder.

Vanochtend moesten we om 5 uur al op, want om 6:15-8:30 was het boarden voor de boot naar de Bahama's! We zouden eigenlijk vanuit Miami vertrekken, maar door werkzaamheden aan de boot moesten we nu in Ft. Lauderdale opstappen. Beetje irritant, want we hadden het hotel hier al geboekt, maar ja. We zijn achterlijk vroeg vertrokken, want vorig jaar hadden we voor een half uur toen anderhalf genomen en dat was niet genoeg. Goed dat we dat hadden gedaan, want Google Maps was helemaal in de war en stuurde ons naar het zuiden en vervolgens nergens meer naartoe. Gelukkig hebben we twee telefoons, dus waren we gered - maar om 6 uur rondrijden in de ghetto van Miami is niet echt aan te raden.

Anyways, we kwamen aan in Ft. Lauderdale bij Port Everglades en daar moesten we nog twee uur wachten tot we aan boord mochten. Liever te vroeg dan te laat. Boottochtje zelf duurde ook twee uur, gelukkig speelde er een film. Daarna kwamen we aan bij een eiland: ja hoor, Bimini! Het water was turkoois en het strand wit. Hier kwamen we voor!

We liepen door een of ander schuurtje wat customs moest voorstellen (geen paspoorten laten zien, niks) en bij de uitgang vertrok een tram. Deze had 2 stops: bij de golf carts die je kunt huren of bij het Hilton hotel/strand. Wij kozen voor het laatste.

We hebben een flink stuk gelopen over het strand naar een stuk met schaduw, waar overigens verder bijna niemand was. Even gezwommen natuurlijk, want dat hoort erbij! Het is zo'n prachtig strand! Inmiddels hadden we al wel dorst gekregen, dus schoven we aan bij een strandtent (dit bleek later de enige?) en hebben we ook nog wat gegeten. De voertaal is hier trouwens Engels, maar het is niet te verstaan. De inwoners van Bimini zijn 95% afstammelingen van Afrikanen die gebracht waren als slaven. Ze praten dus nog steeds hun eigen variant van Engels.

Daarna bedacht om een stukje verder over het eiland te lopen, waarna we opgepikt worden door een taxi. Het is toch een stukje Amerika, lopen is niet normaal en om de haverklap werd gevraagd of we ook een golfkarretje wilden huren of een ride. Uiteindelijk toegegeven aan een taxirit naar het enige plaatsje op het eiland: Alice Town. Dit was natuurlijk 3x niks. Er waren 3 winkeltjes (lees: kamertjes) die niks te koop hadden. We wilden eigenlijk terug, maar hadden nog maar een paar dollars over en dat wilden we niet verspillen aan een taxi. Daarnaast hadden we nog tijd zat, dus zijn we het hele eiland teruggelopen. Eerst over het strand - dat was prachtig - en daarna over de weg. Dat was wat minder prachtig. Het lijkt een grote vuilnisbelt op dat eiland en de wegen zijn ook wel aan onderhoud toe. Ik heb ook weinig intacte huizen gespot.

Eenmaal terug aangekomen bij de boot waren we enorm toe aan wat water na zo'n dag, maar er was nergens een winkeltje te bekennen of een andere manier om aan water te komen. Heel vreemd, op een eiland waar dagelijks toeristen komen. Voor de boot moesten we nog een uur wachten, terwijl we op de afgesproken tijd aan waren gekomen. De rest van de passagiers op onze boot kwamen rustig weer terug op hun gehuurde golfkarretjes en uiteindelijk konden we zo terug de boot in.

Wel een enorme ervaring, de Bahama's. We zijn blij dat we er zijn geweest en het hebben gezien, maar ik denk niet dat we terug zouden komen. Toch naar mijn Amerikaanse mama moeten luisteren.

• 24 September 2018 - 09:34

Inge:

Wat geweldig om op zo'n Bounty eiland te zijn en helemaal om daar te zwemmen in de prachtige zee. Bijzonder! En wat kunnen wij heerlijk meegenieten dankzij de beeldende beschrijvingen!
    Nu snel wegwezen uit Miami, hop hop hop, en op naar de volgende belevenis. We wachten weer in spanning jullie volgende blog af!
    Liefs uit de herfst.